La UB atorga 125.000 € a 5 projectes de recerca en el marc de la convocatòria F2I

El passat 24 de febrer va tenir lloc la reunió virtual entre els guanyadors dels ajuts Fons de Valorització (FVal) de la convocatòria Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I) 2020. En el marc d’aquests ajuts, la Universitat de Barcelona, a través de la seva oficina de transferència de coneixement, la Fundació Bosch i Gimpera, va atorgar 25.000 euros a cada projecte seleccionat, que es destinaran a valoritzar projectes que tinguin un elevat potencial de transferència i d’impacte a la nostra societat. Els ajuts Fons de Valorització permetran avançar en la maduració de les tecnologies de la UB seleccionades amb l’objectiu d’acostar-les als requeriments del mercat i de permetre’n la transferència mitjançant una llicència cap a una empresa existent o la creació d’una nova spin-off.

Els projectes guanyadors d’aquesta cinquena edició estan relacionats amb el desenvolupament d’una estratègia terapèutica innovadora per tractar la psoriasi i la dermatitis atòpica, de la Dra. Concepció Soler; un sistema de projecció làser més eficient per obtenir imatges d’alta qualitat, de la Dra. Estela Martín Badosa; un nou sistema electroquímic per descontaminar i desinfectar aigües, del Dr. Ignacio Sirés Sadornil; el desenvolupament de bacteris del sòl per al creixement de plantes, del Dr. Rubén Alcázar Hernández, i el desenvolupament d’agents duals de primera classe per al dolor neuropàtic, dels doctors Santiago Vázquez Cruz i Francisco Alférez.

Els ajuts Fons de Valorització, que ofereixen fins a 25.000 euros per a cada projecte, s’adrecen als investigadors de la Universitat de Barcelona que lideren projectes de transferència en què la UB és propietària o copropietària tant del coneixement i de la tecnologia prèvia com dels resultats per als quals se sol·licita l’ajut. A la convocatòria d’aquest any s’hi van presentar un total de setze projectes de recerca generats a la Universitat de Barcelona: cinc de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, tres de la Facultat de Física, tres de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, dos de la Facultat de Química, dos de la Facultat de Biologia i un de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica.

Aquesta és la cinquena edició del programa Fons per a l’Impuls de la Innovació, que del 2016 al 2020 ha afavorit la creació de sis spin-offsAIGecko Technologies, Bluephage, ColorSensing, Mind & Identity, Neurekalab i Virtual Bodyworks– i ha generat més de trenta llocs de treball. La inversió realitzada per la UB en aquests projectes s’ha multiplicat per set al llarg d’aquests quatre anys gràcies al finançament aconseguit pels projectes després de rebre l’ajut.

Aquests ajuts tenen el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i es cofinancen amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).