Oberta la convocatòria dels premis del Consell Social de la UB i de la Fundació Bosch i Gimpera 2023

La Fundació Bosch i Gimpera i el Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB) convoquen de nou els premis Antoni Caparrós i Senén Vilaró, dotats cadascun d’ells amb 5.000 euros. El premi Antoni Caparrós s’atorga al millor projecte de transferència de coneixement, tecnologia i innovació, mentre que el Senén Vilaró premia la millor empresa innovadora. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 20 de juliol del 2023.

Premi Antoni Caparrós al millor projecte de transferència de coneixement, tecnologia i innovació

Es poden presentar a aquesta modalitat projectes de transferència de coneixement, tecnologia i innovació desenvolupats per personal investigador de la UB en col·laboració amb una empresa o institució i gestionats per la Fundació Bosch i Gimpera. Un projecte de transferència de coneixement, tecnologia i innovació és aquell en el marc del qual s’ha transferit a una empresa o a una institució una tecnologia o un coneixement sorgit de la Universitat de Barcelona.

Premi Senén Vilaró a la millor empresa innovadora

Aquesta modalitat està pensada per a empreses innovadores desenvolupades per un titulat o personal investigador de la UB, empreses assessorades per la Fundació Bosch i Gimpera i empreses participades per la UB. Han de ser empreses que faci un mínim de dos anys que van iniciar la seva activitat i un màxim de vuit anys.

Les candidatures als dos premis es poden enviar fins al 20 de juliol del 2023 a la mitjanit.

Podeu trobar-ne tota la informació a la web dels premis.

Més d’una trentena de premiats des del 2008

La resolució del jurat, constituït per representants de les institucions convocants, es farà pública en l’acte de lliurament de premis, un acte públic que tindrà lloc a finals de l’any 2023. En la darrera edició es va atorgar el premi Senén Vilaró a ColorSensing, una spin-off de la UB.

El premi Antoni Caparrós va guardonar al Dr. Santi Seguí, professor agregat del Departament de Matemàtiques i Informàtica de la UB, per al projecte de detecció de patologies del tracte intestinal mitjançant intel·ligència artificial. També va premiar al Dr. Josep Maria Suñé i Negre, director del grup de recerca del Servei de Desenvolupament del Medicament (SDM) de la Facultat de Farmàcia de la UB i catedràtic del Departament de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica, i Fisicoquímic, pel projecte ‘Medicament genèric d’ús veterinari’.

Des del 2008 el Consell Social i la Fundació Bosch i Gimpera han premiat més de trenta empreses o investigadors: una vintena d’investigadors han rebut el premi Antoni Caparrós i una quinzena empreses han estat guardonades amb el premi Senén Vilaró.