Grupos de inestigación de la UB

Laboratori de Mitjans Interactius

QUI SOM

Equip

Dr. Antonio Bartolomé Pina
Elena Cano García
Lucrezia Crescenzi
Jaume Duran Castells
Mariona Grané Oró
Jordi Sancho Salido
Cilia Willem
Rosa Tarruella Planas

CONTACTE

Localització

Universitat de Barcelona. Facultat de Formació del Professorat, Departament de didàctica i Organització Educativa, Pg. de la Vall d’Hebron 171 Edifici Llevant 005 CP 08035 Barcelona

Presentació

El LMI és un grup de recerca consolidat interuniversitari, especialitzat en la recerca dins l’àmbit de l’educació, la comunicació audiovisual i l’acció social.

Està reconegut per la Generalitat de Catalunya (2009 SGR 847).

Les línies de recerca del grup es centren en el disseny i implementació de materials i entorns multimèdia dirigits a activitats formatives i educatives, tant pel públic adult com infantil.

QUÈ FEM

Línies de recerca

• Comunicació audiovisual digital
  • Metanaratives i sintàxi audiovisual i mulmèdia
  • Formulacions artístiques de participació
  • Entorns informatius potencials per la tecnologia
  • Alfabetització digital
  • Diversitat i inclusió social en contextos mediàtics
  • Avaluació dels aprenentatges amb tecnologies digitals
  • Xarxes socials
  • Infància i pantalles

Serveis

Desenvolupament d’aplicacions per dispositius mòbils o
plataformes d’interacció B2C amb component formatiu.

• Tecnologia educativa. Desenvolupament d’eines 2.0 per formació i educació superior;
  • Metanarratives i sintaxi audiovisual i multimèdia; formulacions artístiques de participació; comunicació audiovisual digital; xarxes socials.
  • Assesorament a empreses, escoles i institucions.
  • Jornades i seminaris sobre comunicació i educació
  • Projectes locals, nacionals i internacionals de recerca i innovació

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

Eduació – Editorials i comunicació – Màrqueting i publicitat – Turisme

Clients

Telécom Paris Tech – Microsoft NV – Apple Computer España – Editorial Edebé – Plaza & Janés Editores – Graó Editorial – McGraw-Hill -Generalita de Catalunya – Mediateca de la Fundació la Caixa – The European Institute for Gender Equality-European Union – IBM Eurocoordination SAS  – Stiftung Digitale Chancen – CAC Consell Audiovisula de Catalunya – British Educational Communications and Technology Agency.

RECERCA

Projectes de recerca

• 2018-2020 Formació inicial dels Mestres en regulació del comportament: Anàlisi de la situació i disseny d’una proposta de formació transversal als Graus d’Educació infantil i Primària.
  • 2017-2020 TKCOM (Xina) Construir les competències clau dels profesors mitjançant un marc global basat en competències.
  • 2016-2019 Empoderament de ciutadans inmigrants amb el disseny participatiu de plataformes socials digitals.

RESULTATS

Activitats de transferència

• Desde 2010 el Grup de Recerca Learning, Media & Social Interactions (LMI) publica la col·lecicó TRANSMEDIA XXI amb l’objectiu de potenciar la reflexió sobre l’educació en xarxa, des d’una prespectiva social, oberta i compartida. https://www.lmi-cat.net/es/coleccion-transmedia-xxi

Publicacions  rellevants