Casos d’èxit

Desenvolupament de sistemes de visió artificial per al control de qualitat de taps de suro

Grup de Visió per Computador – Centre de Visió per Computador – Inspecta i 3Control

El 30% de la producció mundial de suro es produeix a Andalusia, Extremadura i Catalunya, activitat que implica al voltant de 150 empreses.

El Grup de Visió per Computador del Departament de Matemàtiques i Informàtica de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb el Centre de Visió per Computador de la Universitat Autònoma de Barcelona, i les empreses Inspecta i 3Control, han col·laborat en el desenvolupament i comercialització d’un sistema de visió artificial per al control de qualitat de taps de suro.

Aquesta tecnologia ha permès el desenvolupament d’una màquina de visió artificial en tres dimensions que manipula els taps a una velocitat de 4 unitats per segon, i també determina en temps real la presència de possibles defectes en la superfície del tap, així com la gradació en el seu aspec- te visual.
La producció de taps de suro és un procés complex que requereix un elevat control de qualitat en les diverses fases d’elaboració del producte per assegurar la seva innocuïtat, i determinar la seva qualitat i funcionalitat.

A Catalunya, empreses com Parramon Exportap, dedicada a la fabricació de taps de suro, ha estat pionera en la implantació de màquines de selecció amb visió artificial, i amb el que ha aconseguit l’automatització en el procés de producció de taps de suro.

Tens un cas d’èxit d’innovació i t’agradaria compartir-lo?

Contacta amb nosaltres a través de comunicacio@fbg.ub.edu i explica’ns el teu projecte

Farem visible la tasca de transferència de la UB