La spin-off de la UB, ColorSensing, premiada en una fira de referència de la indústria de l’embalatge

ColorSensing, spin-off de la Universitat de Barcelona, ha sigut reconeguda com l’empresa guanyadora de l’Start-up Forum durant la fira Pick&Pack, un esdeveniment centrat en la innovació, la transformació digital i les tendències al sector de l’embalatge i la logística. La fira es va celebrar a Madrid i va reunir experts de la indústria, empreses líders i start-ups per mostrar solucions trencadores i fomentar la col·laboració en aquest camp dinàmic.

A l’esdeveniment, ColorSensing va presentar la seva tecnologia d’etiquetatge intel·ligent que ajuda a fabricants i distribuïdors d’aliments envasats a reduir el malbaratament alimentari a través d’una eina de control de qualitat i seguretat alimentària que millora la seva rendibilitat.

La seva innovadora solució, basada en etiquetes intel·ligents amb codis QR, permet controlar i analitzar en temps real els principals indicadors de frescor i seguretat, proporcionant informació valuosa i permetent una gestió eficient de la cadena de subministrament.

ColorSensing va ser creada el 2018 pel Dr. Daniel Prades, de la Facultat de Física de la UB, i per María Eugenia Martín, CEO de l’spin-off. Durant aquests anys, l’empresa emergent ha rebut nombrosos guardons, com el Premi Senén Vilaró, el premi a la Innovació Empresarial Metropolitana 2023 i el Sustainability Awards 2022.