ColorSensing, spin-off de la UB, guanya el premi a la Innovació Empresarial Metropolitana 2023

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Cornellà han reconegut la spin-off de la Universitat de Barcelona, ColorSensing, amb el Premi a la Innovació Empresarial Metropolitana 2023 en la categoria de Dones.

El jurat ha decidit guardonar l’empresa emergent pel desenvolupament d’un etiquetatge intel·ligent que ajuda a fabricants i distribuïdors d’aliments envasats a reduir el malbaratament alimentari a través d’una eina de control de qualitat i seguretat alimentària que millora la seva rendibilitat.

Amb aquesta tecnologia, ColorSensing contribueix a millorar la qualitat i seguretat alimentària dels seus productes evitant devolucions i allargant la data de caducitat en reduir-ne la incertesa. Al mateix temps, es disminueixen les despeses de control gràcies a l’automatització i es millora la rendibilitat dels fabricants i distribuïdors. I és que segons dades de les Nacions Unides, cada any, es desaprofiten arreu del món més de 1.300 tones de menjar.

ColorSensing va ser creada el 2018 pel Dr. Daniel Prades, de la Facultat de Física de la UB, i per María Eugenia Martín, CEO de l’spin-off.

Reconeixement a la innovació
Els Premis a la Innovació Empresarial Metropolitana també han guardonat altres empreses emergents com Stockagile, en la categoria de Comerç i Turisme, i Theker Robotics, en la categoria d’Indústria 4.0. Cada projecte ha rebut 6.000 euros de premi.

Stockagile comercialitza una eina per controlar l’estoc de productes que ajuda el petit comerç; i Theker Robotics ha creat una tecnologia de microsoldadura i de soldadura electrònica que canvia el paradigma de fabricació de productes de la indústria electrònica i de semiconductors.