CaixaImpulse finança dos projectes assessorats per l’FBG

Dos projectes de la Universitat de Barcelona (UB) assessorats per la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) han estat seleccionats per participar en el programa Caixaimpulse Validate 2019, que ofereix fins a 100.000 euros per crear i implementar un pla de valorització i comercialització de projectes innovadors en l’àmbit de la biomedicina.

Aquest programa de translació dels resultats de la innovació a la població s’emmarca sota el lema general ‘Questions for the future’, que pretén abordar preguntes científiques per aconseguir un futur millor per a la societat. ‘Com es pot millorar el tractament de l’artritis reumatoide?’, del Dr. Josep M. Grinyó, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB, i ‘Com poden ajudar els microscopis a desenvolupar millors medicaments?’, del Dr. Mario Montes Usategui, de la Facultat de Física de la UB, han estat els projectes seleccionats per Caixaimpulse.

El projecte del Dr. Grinyó pretén desenvolupar Hybri, una nova molècula amb potents propietats immunoreguladores com a teràpia contra el lupus eritematós sistèmic (LES) i l’artritis reumatoide que tingui menys efectes secundaris que les teràpies actualment existents.

Per la seva banda, l’equip del Dr. Montes treballa en la creació del prototip d’un microscopi làser flexible i programable que millori el cribratge d’alt contingut (High Content Screening), una tècnica de desenvolupament de fàrmacs que utilitza la microscòpia automatitzada per analitzar l’efecte de grans catàlegs de compostos farmacèutics en mostres de cèl·lules. Aquest nou dispositiu mèdic supera les limitacions dels microscopis d’aquest tipus existents en el mercat, amb potencials beneficis per al desenvolupament de nous medicaments.

A aquesta convocatòria, promoguda per “la Caixa” amb la col·laboració de Caixa Capital Risc i EIT Health, s’hi van presentar un total de 102 candidatures de centres de recerca, universitats i hospitals, sense ànim de lucre, de tota la Unió Europea. Enguany s’han concedit 21 ajuts que, a més de l’impuls financer, es beneficiaran d’un pla de formació de quatre setmanes de durada dirigit per experts de la indústria i amb el suport de mentors especialitzats.