Grups de recerca de la UB

PsicoSAO Grup de recerca en Psicologia Social, Ambiental i Organitzacional

QUI SOM

Equip

Director del grup: Enric Pol Urrútia

Coordinadora del grup: Núria Codina

Investigadors: Immaculada Armadans, Rita Berger, Ricardo Blasco, Maria Rosa Bonet, Angela Castrechini, Andres di Masso, Esteve Espelt, Javier L. Crespo, José Navarro, Jose Vicente, Francecs Quinatna, Neus Roca, Marina Romeo, Montserrat Yepes, Rafael Valenzuela, Sergi Valera

CONTACTE

psicosao@ub.edu

Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia, Departament de Psicologia Social. Carrer Passeig Vall d’Hebron 171, 08035 Barcelona.

Presentació

El PsicoSAO es preocupa pel desenvolupament de coneixements i eines psicosocials per a l’abordatge de necessitats i problemes socials candents. Té com a objectiu millorar la qualitat de vida i el benestar social de les persones, grups i organitzacions. Està reconegut per la GENCAT (2014 SGR 992).

QUÈ FEM

Línies de recerca

• Gènere, canvi i processos grupals
  • Intervenció i gestió ambiental: persona, societat i organitzacions
  • Auditoria del sistema humà: organitzacions i RRHH
  • Benestar social, felicitat i moviments socials

Serveis

• Mediació, gestió i resolució de conflictes
    – Conflict Management
    – Avaluació de programes
    – Gènere i plans d’igualtat
    – Cultura, política i migració
  • Gestió ambiental, comunicació i participació ciutadana
    – Avaluació ambiental estratègica i operativa
    – Estudis de mobilitat sostenible
    – Qualitat de vida i entorn urbà
  • Processos organitzacionals i gestió de persones, grups i equips
    – Auditoria de persones, grups, equips i organitzacions (clima, compromís, etc.)
    – Plans de formació in company
    – Plans de comunicació organitzacional
  • Gestió del temps
    – Turisme i lleure sostenible
    – Noves tecnologies
    – Oci, temps lliure i qualitat de vida

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

Institucions, administracions públiques, economia social, educació, sanitat, TIC, turisme

Clients

Ajuntament de Barcelona, AGBAR, Diputació de Barcelona, Generalitat de Catalunya, FAD Foments de les Arts i del Disseny, Fundació Catalunya-La Pedrera, Hospital Clínic de Barcelona, Institut Català de les Dones, Fundació Salut i Comunitat, Università di Bologna, University of Portland, Université de Nîmes, entre d’altres.

RECERCA

Projectes de recerca

• 2016 Social and Labor Adaptation of Syrian Refugees in Europe and Canada: A Multidiscoplinary and Cross-Cultural Project
  • 2015 PROHABIT: Análisis multidisciplinar del entorno habitado para promover la aplicación del derecho a la Ciudad

Publicacions  rellevants

• ROMEO, M. (2014). Perfil psicológico del acosador y de la víctima del acoso. En P. Rivas, y M.D. García Valverde, Tratamiento integral del acoso (en prensa). Navarra: Thomson-Aranzadi.
  • Pol, E.; Castrechini, A. (2017). Social representations, Environmental Psychology and uncertainty in communication: A commentary on Michel-Guillou et al.’s article. Papers on Social Representations (PSR).Yepes-Baldó, M.; Boria-Reverter, S.; Romeo, M.; Torres, L. (2017). Expertons and uncertain averaging operators versus correlational approaches: A case study on corporate social responsibility and effectiveness. Kybernetes, 46, 38-49.

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.