Grups de recerca de la UB

Human System Audit – HSA

QUI SOM

Equip

El HSA està vinculat al Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. Les components del grup conformen un equip científic-professional internacional entre la Universitat de Barcelona, la Umeå Universitet (Suècia), CETYS Universidad (Mèxic), i el Instituto Tecnológico de Monterrey (Mèxic), així com interdisciplinari dels àmbits de la psicologia de les organitzacions, l’administració d’empreses i el dret laboral.

Dra. Marina Romeo Delgado
Dra. Montserrat Yepes-Baldó
Dra. Kristina Westerberg
Dra. Marina Alvelais
Dra. Claudia Manzano
Sra. María Luisa Rayón
Sra. María José Poza

CONTACTE

mromeo@ub.edu

PRESENTACIÓ

El Grup Human System Audit (HSA) neix el 1997 per encàrrec de la Unió Patronal Metal·lúrgica (UPM), organització patronal de les empreses, les entitats territorials i les entitats sectorials de la indústria i dels serveis del metall de la província de Barcelona.

El grup assessora, orienta i ofereix eines pel diagnòstic i la intervenció en les organitzacions, tant a nivell individual, com grupal i organitzacional.

Col·laborem mitjançant formacions, eines de comunicació, activitats destinades a la prevenció de riscos, estratègies, protocols, i diferents tipus d’intervencions i assessoraments.

QUÈ FEM

Oferim una propoposta integrada, desde la psicologia del treball i de les organitzacions, per a evaluar la qualitat en els models d’excel·lència i diagnòsi  de les empreses.

Utilitzem un model integrat de Comportament Organitzatiu (A.S.H) com a instrument per identificar les problemàtiques psicosocials dins l’empresa i definir la Qualitat del Sistema Humà.

Serveis

• Retenció del talent: Diagnòstic i intervenció en el desenvolupament de compromís organitzacional
  • Prevenció i avaluació de riscos psicosocials. Impacte de la tecnologia en el benestar laboral i el desenvolupament professional
  • Promoció de l’equilibri entre els àmbits laboral i personal –Work-life balance-
  • Gestió de la diversitat
  • Eines de desenvolupament professional/personal –Lideratge-

PER A QUI TREBALLEM

Clients

• Althaia
  • Asepeyo
  • Bayer
  • BMW
  • Caifor
  • Children’s Hospital Birmingham (Regne Unit)
  • Consorci Sanitari d’Igualada
  • Diputació de Barcelona
  • Europol
  • Fundació Hospital de l’Esperit Sant
  • Fundació Obra Social de Castellar del Vallès
  • Fundació Santa Susanna
  • Hospitais da Universidade de Coimbra (Portugal)
  • Hospital de Mataró
  • Jordi Adell i Associats
  • Katedra i Klinika Neurologii Wieku Podeszłego (Katowice)
  • Muface
  • Nissan Motor Iberica
  • Noema Consulting
  • Palau de Can Sunyer
  • Salvesen Logística

RESULTATS

Activitats de transferència

• Millora de la qualitat de servei i la qualitat de vida laboral del personal de residències per a gent gran.
  • Gestió del compromís en el sector hospitalari.
  • Formació per a la millora de la gestió de persones en l’àmbit hospitalari a Espanya, Portugal, Regne Unit i Polònia
  • Desenvolupament de la qualitat de vida i l’efectivitat dels recursos humans en el sector automobilístic
  • Millora del sistema de comunicació intern i desenvolupament d’employer branding i reputació de marca

Publicacions rellevants

• Romeo, M., Yepes-Baldó, M., Piñeiro, M. Á., Westerberg, K., & Nordin, M. (2019). Job crafting and well-being in the elderly care sector: the effect of over-commitment. Employee Relations: The International Journal, 41(3), 405-419. https://doi.org/10.1108/ER-04-2018-0117
  • Romeo, M., Yepes-Baldó, M., & Berger, R. (2014). Contribución española e iberoamericana al estudio del Work Life Balance: claves para la intervención. Papeles del Psicólogo, 35(1), p. 48-58. http://www.papelesdelpsicologo.es/pdf/2321.pdf
  • Yepes-Baldó, M., Romeo, M., & Berger, R. (2016). Relación del personal sanitario con su organización y su trabajo: Un estudio cross-cultural. Revista de Saúde Pública, 50, 18-21. http://dx.doi.org/10.1590/S1518-8787.2016050006285

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.