Grups de recerca de la UB

Dret Constitucional

CONTACTE

Universitat de Barcelona. Facultat de Dret, departament de Dret Constitucional i Ciència Política. Avinguda Diagonal 684, 08034 Barcelona.

Presentació

Dr.  Markus González Beilfuss, professor titular de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona.

QUÈ FEM

Serveis

• Assessorament nacional i internacional, en l’àmbit jurídic i polític.
  • Activitat docent i de recerca en els àmbits del Dret Constitucional, Immigració, Federalisme o Descentralització Política i Drets Humans.
  • Consultories en projectes del Consell d’Europa, la Comissió Europea i Nacions Unides.
  • Assessorament d’empreses públiques i privades en els àmbits esmentats.

PER A QUI TREBALLEM

Clients

• Administracions públiques nacionals i internacionals: Govern de la Generalitat, Consell d’Europa, Nacions Unides.
  • Empreses privades
  • Empreses públiques

RECERCA

Projectes de recerca

Participació en el projecte “The fight against trafficking in human beings in EU: promoting legal cooperation and victim’s protection”. Projecte europeu finançat pel programa “Prevenció i Lluita contra la delinqüència de la Comissió Europea” (HOME/2010/ISEC/AG/054-30-CE-0447227/00-35).

RESULTATS

Activitats de transferència

• Participació en nombroses activitats formatives adreçades a jutges, advocats i funcionaris tant a nivell nacional com internacional.
  • Participació com a expert internacional en jornades i projectes de les Nacions Unides, la Comissió Europea i el Consell d’Europa.

Publicacions  rellevants

• El principio de proporcionalidad en la jurisprudencia del Tribunal Constitucional, Aranzadi, Pamplona, 2003.
  • Tribunal Constitucional y reparación de la discriminación normativa, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales, Madrid, 2000. Monografía premiada amb el II Premi Francisco Tomás y Valiente (1999), atorgat pel Tribunal Constitucional i el Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.
  • Asunto Saleck Bardi c. España. La dimensión objetiva del derecho a la vida familiar”, en ALCÁCER GUIRAO, R.; BELADÍEZ ROJO, M.; SÁNCHEZ TOMÁS, J.M. (Coords.), Conflicto y diálogo con Europa. Las condenas a España del Tribunal Europeo de Derechos Humanos, Civitas, 2012.
  • “El papel de la jurisprudencia constitucional en el desarrollo del Derecho público de la inmigración”, Revista Catalana de Derecho Público núm. 40, 2010 (ISSN 1885-5709; ISSN web 1885-7663, 15×23 cm).

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.