Grupos de inestigación de la UB

Màrqueting i investigacions de mercat

QUI SOM

Equip

Dra.  Mª  Lluïsa  Solé Moro, professora titular.
Dra. Ana MªArgila Irurita, professora titular.
Dr. Jordi Aymerich Martínez, professora titular.
Dr. Javier Arroyo Cañada, professor associat.
Dr. Emilio Vizuete Luciano, professor associat.

Instal·lacions i equipaments

Disposem del  software  per  la  investigació  de  mercats,  sales  per  desenvolupar  tècniques qualitatives (focus group), sala de videoconferències i sales d’informàtica.

Presentació

El  grup de recerca en Màrqueting i Investigacions de Mercats de la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona centra la seva activitat en la millora de l’aplicació del màrqueting a l’empresa mitjançant l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

QUÈ FEM

Serveis

• Investigació de mercats tan quantitatius (enquestes) com qualitatius (focus group).
  • Estudi del comportament de consumidors: anàlisi dels insights (motius de compra) fins a la comp Treball de confecció de la fitxa del producte.
  • Anàlisi de producte: packaging, anàlisi de portafolis de producte
  • Branding (creació de marques, posicionament, recerca en co-branding…).
  • Tècniques de co-creació de producte
  • Estudis de customer relationship managment CRM(fidelització de clients).
  • Estratègies de “pricing”: anàlisi de costos, anàlisi de marges, estratègies i tècniques de fixació de preu
  • Estudi de distribució: diagnòstic i propostes de millora (canals de venda, e-commerce, multicanal, merchandising, etc).
  • Estratègies d’internacionalització.
  • Estratègies de comunicació: anàlisi de pressupost per invertir i paràmetres per tal de definir una xifra, comunicació digital (online), publicitat, màrqueting directe, promoció de vendes, relacions públiques, disseny del briefing i el pla de comunicació.
  • Comercialització: anàlisi de l’equip comercial, anàlisi de llocs de treball, rendibilitat de la xarxes de vendes, formació dels venedors, retribució i motivació, tècniques de lideratge d’equips i coaching.

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

Màrqueting i TICs a l’empresa; màrqueting social; gran consum; serveis industrials;  productes industrials.

El grup treballa en el disseny d’una nova metodologia pel màrqueting mitjançant l’ús de les TICs i en l’anàlisi de les possibilitats d’aquest per contribuir a la millora del benestar social.

Clients

Mercadona; Telefònica; Novell; Puig; Fluidra

RESULTATS

Publicacions rellevants

• 2014 BIZBarcelona: El que has de saber del mercat abans d’iniciar un negoci.
  • 2014 Congreso Internacional de EMAC: Applying conjoint analysis to evaluate the feasibility of launching a new Mercadona clothing line.
  • 2013 Un  método  para  analizar  la  reputación  online  de  la  marca  basado  en  un  índice  de verosimilitud. Revista Electrónica de Comunicaciones y Trabajos de ASEPUM. ISSN: 1575-605X.
  • 2012 XII Mª Luisa Solé Moro: Simposio Nacional de profesionales funerarios. Segmentación emocional y posicionamiento de marca. Bogotá, Colombia.
  • 2012 The Technical Aplication of CRM in the Retail Sector During Times of Recession: The Case of Spain. Publicado en el XXVI Congreso Nacional de AEDEM, Barcelona, junio.
  • 2012 Arroyo-Cañada, F.J.; Gil-Lafuente, J. : Considerations of Interactive Digital  Television as Advertising Media. Journal of Promotion Management, 18(3), 306-318. ISSN: 1049-6491.