Grupos de inestigación de la UB

Grup de Recerca i Innovació en Dissenys

QUI SOM

Investigadora principal: M. Teresa Anguera, Universitat de Barcelon

Investigadors: Ángel Blanco Villaseñor,  José Luis Losada López, Pedro Sánchez Algarra, Miguel Ángel Torralba Jordán.

CONTACTE

Universitat de Barcelona. Departament de Metodologia de les Ciències del Comportament. Facultat de Psicologia. Campus Mundet. Passeig de la Vall d’Hebron, 171, 08035 Barcelona.

Presentació

El grup de Recerca i Innovació en Dissenys (GRID) de la Universitat de Barcelona (UB) actua com a motor d’avenços en metodologia observacional en l’àmbit de l’esport i l’activitat física. El grup treballa en entorns naturals o habituals, centrant-se en l’estudi del comportament espontani i elaborant instruments no estàndards d’observació. El mateix grup ha creat diversos programes informàtics per l’anàlisi de dades (Match Vision Studio, ThemeCoder, Lince, Hoisan, Soccer Eye, …).

QUÈ FEM

Serveis

• Anàlisi de l’activitat física en diversos espais i entorns.
  • Estudis per institucions sobre aspectes perceptibles de l’activitat física i l’esport.
  • Estudis per institucions sobre la millora de la salut a partir de l’activitat física.
  • Estudi sobre la incidència dels Jocs Olímpics de Barcelona en la ciutat arrel de la satisfacció dels ciutadans quatre anys després de la celebració. L’estudi va ser encarregat pel  Comitè  Olímpic  Internacional  (COI)  i  per  la  Fundació  Barcelona Olímpica.

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

Tots   aquells   sectors   que   estiguin   relacionats   amb l’educació física i l’esport.

Clients

Comitè Olímpic Internacional (COI); Fundació Barcelona Olímpica; Futbol Club Barcelona.

RECERCA

Línies de recerca

• Avenços tecnològics i metodològics en l’automatització d’estudis observacionals en l’esport.
  • Tecnologia i aplicació multimèdia i digital als dissenys observacionals.
  • Nous mètodes en l’anàlisi i l’aprenentatge tàctic d’esports col·lectius.
  • Observació de la interacció en l’esport i l’activitat física: avenços tècnics i metodològics en registres automatitzats qualitatius-quantitatius.

Projectes de recerca

• Patrones de diversificación morfológica en Homínidos: adaptación, heterocronía, ambiente (CGL2006-02170/BTE). Programa Nacional de Biodiversidad, Ciencias de la Tierra y Cambio Global. Secretaría de Estado de Universidades e Investigación 2006-2010.
  • 17 Congreso de la  Sociedad Española de Antropología Física (CGL2011-14063‐E/BOS). Programa Nacional de Proyectos de Investigación Fundamental. Ministerio de Ciencia e Innovación 2011.

RESULTATS

Publicacions rellevants

–      Chacón-Moscoso, S., Sanduvete, S., Portell, M. & Anguera, M.T. (2013). Reporting a program evaluation: Needs, program plan, intervention, and decisions.  International Journal of Clinical and Health Psychology.

–      Buscà, B., Alique, D., Salas, C., & Hileno, R. (2012). Specific short-sprint assessment for beach wolley defensive actions. Medicine & Science in Sport & Exercise.

–      Castañer,  M.,  Torrents,  C.,  Anguera,  M.T.,  Dinušová,  M.  &  Jonsson,  G.  (2009). Identifying and analyzing motor skill responses in body movement and dance. Behavior Research Methods.

–      Castellano, J., Blanco-Villaseñor, A., & Álvarez, D. (2011). Contextual variables and time-motion analysis in soccer. International Journal of Sports Medicine.

–      Fernández,  J.,  Camerino,  O.,  Anguera,  M.T.  &  Jonsson,  G.  (2009).  Identifying  and analyzing the construction and effectiveness of offensive plays in basketball by using systematic observation. Behavior Research Methods.