Grupos de inestigación de la UB

Derecho Penal económico y empresarial. Garantías Constitucionales

Equip

• Dra. Mirentxu Corcoy Bidasolo
  • Dr. José-Ignacio Gallego Soler
  • Mario Martín Pereira Garmendia

CONTACTE

Universitat de Barcelona. Departament de Dret Penal i Ciències Penals, Facultat de Dret, Av.Diagonal Nord, 684.

Presentació

El Grup “Derecho penal económico y empresarial. Garantías constitucionales” ofereix serveis altament qualificats en dos àmbits:

• En l’assessorament jurídic preventiu i preprocessal sobre els possibles àmbits de responsabilitat (penal, fiscal, mercantil, civil…) en els quals incorren o poden incórrer els diversos agents empresarials: membres del Consell d’administració, socis, directius, la pròpia persona jurídica.
  • En la formació en matèria de política-criminal, garanties constitucionals i processals dels sistemes penals.

També ofereix formació acadèmica especialitzada a tos els nivells sobre dret penal econòmic i empresarial (en sentit ampli) a diferents col·lectius, així com en matèria  de garanties constitucionals, processals i política-criminal en general.

La trajectòria professional dels seus integrants, tots ells professors universitaris i investigadors especialitzats amb experiència pràctica (magistrats suplents, advocats…) garanteix solucions directes enfront els problemes reals.

QUÈ FEM

Serveis

• Organització de cursos específics de formació o capacitació adreçats a empreses, administracions, col·lectius professionals en qüestions de dret penal econòmic i empresarial, així com en qüestions concretes de Política-criminal, garanties constitucionals dels sistemes penals, models processals-penals i dret penal.
  • Elaboració i/o supervisió de Compliance Program.
  • Preparació de dictàmens preprocessals sobre els diversos àmbits de responsabilitat empresarial.

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

• Tot tipus d’empresa
  • Administracions públiques
  • Col·lectius professionals i acadèmics

RECERCA

Activitat de recerca

La majoria dels membres de l’equip són membres del següent projecte actiu: Projecte d’investigació DER2011-29982 (Ministerio de Ciencia e Innovación): “Nuevos desafíos del Derecho penal ante el fraude de consumidores”, Universitat de Barcelona.

També pertanyen al Grup de Recerca Consolidat “Dret Penal i Política Criminal” (Ref. 2009-SGR 755).

RESULTATS

Publicacions rellevants

• Corcoy Bidasolo (Dir.) et alii, Comentarios al Código Penal (Reforma LO 5/2010), (colección Tratados); Editorial Tirant lo Blanch; 2011.
  • Corcoy Bidasolo (Dir.) et alii, Derecho Penal Parte Especial, tomo I, editorial Tirant lo Blanch; 2011.
  • Gallego Soler, Responsabilidad penal y perjuicio patrimonial Tirant lo Blanch, 2002. ISBN 84-8442-550-9.
  • Gallego Soler, Criterios de imputación en las organizaciones empresariales«, en Derecho Penal Económico (Estudios de Derecho Judicial), n.º 72-2005, págs. 40 a 134, Madrid, 2005, ISBN: 84-96518-36-1 Depósito legal: M. 9.808-2006.