Els grups TECNIO de la UB participen del 1r Congrés TECNIO sobre el model de transferència de coneixement que necessita Catalunya

La Universitat de Girona ha acollit el 1r Congrés TECNIO 2022 en un acte al qual han assistit prop de dues-centes persones i que ha aglutinat destacats representants del món de la recerca, l’administració i l’empresa. Una jornada que ha posat sobre la taula els reptes als quals s’enfronta l’actual l’ecosistema de transferència de coneixement per transformar Catalunya en un territori d’innovació tecnològica. Hi ha participat els grups TECNIO de la UB, membres de l’equip rectoral i la directora de l’FBG.

A la taula Research & Tech-Transfer Career, dedicada a la carrera professional, s’han exposat nous instruments i polítiques per fomentar la transferència de coneixement i la col·laboració amb les empreses, més enllà dels papers o les publicacions d’impacte en revistes especialitzades. L’objectiu és que l’anomenada carrera mixta es reconegui tant en l’àmbit acadèmic com professional. Santiago Royo (CD6 TECNIO UPC) ha insistit en la necessitat que els mèrits de transferència es puguin valorar de la mateixa manera que passa amb els de recerca. Jaume Valls (Agència per la Qualitat del Sistema Universitari) ha assegurat que s’està treballant des de diferents fronts perquè existeixi un sistema d’avaluació més ampli que inclogui també la transferència. Per la seva part, Mercè Segarra, vicerectora d’emprenedoria d’innovació i transferència a la UB, ha dit que “cal que les noves generacions intentin que la seva recerca tingui una aplicació directa a la societat”..

A banda de les taules rodones, el Congrés ha comptat amb una zona d’exhibició on alguns dels grups i centres TECNIO han mostrat els seus projectes i capacitats tecnològiques.

Aquest primer congrés ha estat un èxit, perquè ha esdevingut un fòrum de trobada per compartir i fer networking entre els diferents actors implicats en fer més eficient el procés de transferència per poder aconseguir un país més innovador i, per tant, més ric.