Casos d’èxit

Kit per monitoritzar i quantificar el virus de l’hepatitis A i virus entèrics en mostres alimentàries, ambientals i clíniques

Grup de Recerca en Virus Entèrics – Ceeram

Aquesta tecnologia simplifica el control de qualitat virològic de certs aliments i de l’entorn en el qual es processen, tot evitant, o bé reduint, brots vírics alimentaris que, a banda del seu impacte sobre la salut dels consumidors, comporten greus pèrdues econòmiques a causa de la confiscació dels aliments afectats.

En el context de la globalització, ser capaç de controlar la qualitat virològica de certs aliments i el seu entorn de producció és important per tal d’evitar, o bé reduir, la magnitud dels brots vírics.

El Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística de la Universitat de Barcelona ha estat treballant en el desenvolupament d’un kit per determinar, de manera molt simple, la quantitat de patògens presents en els aliments. La tecnologia desenvolupada pel Grup de Virus Entèrics s’ha protegit per mitjà de dues patents internacionals de la Universitat de Barcelona que es van llicenciar a la companyia francesa Ceeram. Actualment Ceeram desenvolupa diversos kits, que es distribueixen a escala mundial, per a la detecció de virus en matrius alimentàries, d’entorn i clíniques. Els kits KMG i KHAV de CeeramTools es comercialitzen amb èxit no només als mercats europeus sinó també a mercats emergents com ara Perú i Egipte, entre d’altres. El kit del Grup de Virus Entèrics va ser validat exhaustivament durant l’estudi d’un brot d’hepatitis A causada pel consum de tellines importades de Perú que afectà més de 100 pacients a Espanya i acabà amb la confiscació de més de 1000 tones de marisc.

Tens un cas d’èxit d’innovació i t’agradaria compartir-lo?

Contacta amb nosaltres a través de comunicacio@fbg.ub.edu i explica’ns el teu projecte

Farem visible la tasca de transferència de la UB