Casos d’èxit

Innovació en tecnologia 3D per millorar la postura corporal

PhysicalTech, SL (Universitat de Barcelona- Institut de Fisioteràpia Global Mézières)

L’spin-off PhysicalTech ha desenvolupat una tecnologia menys invasiva, precisa i econòmica.

La spin-off PhysicalTech, creada l’any 2014 per un equip d’enginyers informàtics del grup d’Anàlisi Automàtica del Comportament Humà (HuPBA) de la Universitat de Barcelona i per fisioterapeutes de l’Institut de Fisio- teràpia Global Mézières (IFGM), ha desenvolupat ADiBAS Posture, una nova tecnologia de visió per computador en 3D que permet analitzar la posició corporal de manera objectiva i automàtica a través del multisensor Kinect, comercialitzat per Microsoft.

El sistema ADiBAS Posture permet reconstruir l’escena en 3D per obtenir dades i informació sobre la posició corporal dels pacients amb problemes, especialment d’esquena. Aquestes dades són interpretades per professionals de la salut, com fisioterapeutes i metges, per tal que es pugui elaborar un diagnòstic clínic més precís i fer un seguiment de l’evolució del tractament.

ADiBAS Posture té múltiples aplicacions tant en el sector de la salut com en l’esportiu. Està dissenyat com a sistema de suport al diagnòstic clínic per prevenir trastorns musculoesquelètics com el mal d’esquena o les lesions musculars. També fa el seguiment de l’evolució dels pacients en els tractaments de rehabilitació i fisioteràpia.

En comparació amb les poques alternatives existents en el mercat, el nou sistema ADiBAS és menys invasiu i més precís, permet protocols a mida i és més econòmic.

Actualment PhysicalTech està comercialitzant aquesta tecnologia mitjançant una xarxa de distribuïdors a Espanya, Itàlia, França, Colòmbia i l’Argentina.

Tens un cas d’èxit d’innovació i t’agradaria compartir-lo?

Contacta amb nosaltres a través de comunicacio@fbg.ub.edu i explica’ns el teu projecte

Farem visible la tasca de transferència de la UB