Casos d’èxit

Creació i capacitació d’una unitat de projecció tèrmica al CTME

Centre de Projecció Tèrmica de la Universitat de Barcelona (CPT) / Centre Tecnològic de Miranda de Ebro (CTME)

La col·laboració ha representat un 20% d’increment en la facturació del CTME en el sector aeronàutic i la creació de nous llocs de treball

El Centre Tecnològic de Miranda de Ebro (CTME) contribueix des de 1992 a l’augment de la competitivitat i a l’R+D+I de l’ecosistema industrial de la zona de la Rioja, Castella i Lleó, el País Basc i Navarra. Amb l’objectiu d’ampliar els serveis del CTME en l’àmbit dels recobriments, el Centre de Projecció Tèrmica de la Universitat de Barcelona (CPT) ha col·laborat amb el centre mirandès en la posada en marxa d’una línia de recobriments per projecció tèrmica.

L’experiència de més de vint anys en l’àmbit de la projecció tèrmica del CPT ha estat clau en la instal·lació i la posada en marxa d’aquesta nova línia, en el marc de la qual el és l’encarregat de pilotar el procés d’instal·lació i desenvolupament dels materials, les peces i els equips necessaris, així com de la formació de personal del mateix CTME.

Després de la col·laboració i de la transferència de tecnologia i coneixement entre els dos centres, el CTME disposa ara d’una línia completa de projecció tèrmica composta per equips de Plasma Atmosfèric (APS) amb pistoles per a exteriors i interiors; d’Alta Velocitat (HVOF) i de Flama (FS). La posada en marxa d’aquesta línia de recobriments fa possible que el CTME pugui oferir els seus serveis a la indústria aeronàutica, molt important a la zona i amb la qual ja mantenia vincles per a altres serveis, a més d’obrir nous mercats potencials amb les indústries automobilística, ferroviària i química. En l’actualitat el Centre té en funcionament la línia d’aplicació de recobriments del tipus abradable en peces d’equips aeronàutics, i participa també en projectes de desenvolupament de nous materials resistents a la corrosió.

La capacitació del CTME per oferir aquest tipus de serveis l’ha consagrat com el centre de referència de la Comunitat de Castella i Lleó en l’aplicació de la projecció tèrmica. Aquesta activitat ha representat un 20% d’increment en la facturació del CTME en el sector aeronàutic, percentatge que s’espera veure incrementat en els pròxims anys. La col·laboració també ha significat la creació de nous llocs de treball i la possibilitat de generar noves línies de negoci per part del teixit empresarial de la zona.

Tens un cas d’èxit d’innovació i t’agradaria compartir-lo?

Contacta amb nosaltres a través de comunicacio@fbg.ub.edu i explica’ns el teu projecte

Farem visible la tasca de transferència de la UB