Casos d’èxit

Control biològic de les malalties dels cultius

Biocontrol Technologies, spin-off de la Universitat de Barcelona

No contamina ni genera cap residu i dóna uns resultats iguals o millors que qualsevol producte químic

El control de plagues mitjançant productes químics en l’àmbit de l’agricultura és cada cop més complicat, tant per l’exigència dels consumidors, que volen adquirir productes saludables i respectuosos amb el medi ambient, com per la normativa vigent, cada vegada més orientada al desenvolupament sostenible. En aquest sentit, Biocontrol Technologies, spin-off de la Universitat de Barcelona, treballa des del 2005 en el desenvolupament i la distribució de solucions biològiques sostenibles per controlar malalties de cultius agrícoles i obtenir aliments més saludables.

T34 Biocontrol® és el producte desenvolupat per Biocontrol Technologies com a alternativa biològica als productes químics utilitzats normalment durant les pràctiques agrícoles. Es tracta d’un producte natural provinent del microorganisme Trichoderma asperellum que té un ampli espectre d’acció i una elevada eficàcia en el control de les malalties de cultius. A més, el T34 protegeix les plantes dels patògens, incrementa la producció dels cultius i permet obtenir aliments més saludables. A diferència dels productes químics, que eliminen els enemics naturals de moltes malalties, el T34 activa les defenses naturals de les plantes actuant com a vacuna. No contamina ni genera cap residu, ni a la planta ni en el medi ambient, i gràcies a les seves característiques i a la seva eficàcia dóna uns resultats iguals o millors que qualsevol producte químic.

Aquest fungicida biològic és aplicable a una gran varietat de cultius, i és apte per a una gran varietat d’ambients. Tant és així que actualment el T34 es comercialitza en setze països: Espanya, Portugal, el Regne Unit, Irlanda, França, els Països Baixos, Bèlgica, els Estats Units, el Canadà, Romania, Hongria, Polònia, Egipte, Itàlia, República Dominicana i el Perú, i actualment la spin-off treballa per poder comercialitzar pròximament el seu producte a Mèxic, al Marroc i a Tunísia.

Tens un cas d’èxit d’innovació i t’agradaria compartir-lo?

Contacta amb nosaltres a través de comunicacio@fbg.ub.edu i explica’ns el teu projecte

Farem visible la tasca de transferència de la UB