Casos d’èxit

Binding, un programa que millora la competència lectora dels infants

Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de Barcelona - Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge de la Fundació Josep Finestres

El 95% dels infants que segueixen el programa Binding el completen amb èxit i aconsegueixen millorar la seva competència lectora.

El Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de Barcelona ha desenvolupat, juntament amb la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge de la Fundació Josep Finestres, un programa que serveix perquè els infants que tenen dificultats a l’hora de llegir puguin adquirir o millorar les seves habilitats lectores.

Aquest programa, amb el qual es pretén que cap infant no es quedi enrere en la lectura, una capacitat bàsica de la comunicació humana i del creixement personal, porta la recerca més capdavantera en psicologia de la lectura i del llenguatge al món clínic, la qual cosa en fa un programa clarament innovador tant a Catalunya com a escala mundial.

El programa consisteix en sessions diàries de 10 a 15 minuts, fins a arribar a un total de 200 sessions, que inclouen una sèrie d’exercicis que s’executen a l’ordinador amb una base científica que els avala com a eines pedagògiques capaces d’ajudar a superar els principals obstacles perquè els infants recuperin la confiança en el seu aprenentatge.

Un total de 58 escoles ja estan utilitzant el programa Binding en alumnes de P5 i de primer de Primària, i també ho estan fent 24 centres especialitzats en atenció psicològica i logopèdica i 440 famílies a títol particular. En total, uns tres mil infants han seguit fins ara aquest programa, i actualment l’estan utilitzant uns sis-cents infants més.

Tens un cas d’èxit d’innovació i t’agradaria compartir-lo?

Contacta amb nosaltres a través de comunicacio@fbg.ub.edu i explica’ns el teu projecte

Farem visible la tasca de transferència de la UB