Vuit projectes de l’FBG reben un ajut VALUNI a través d’ACCIÓ

ACCIÓ ha atorgat vuit ajuts VALUNI a la Fundació Bosch i Gimpera per a projectes de creació d’empreses de base tecnològica i la llicència de tecnologies. L’objectiu d’aquests ajuts és incentivar els plans d’actuació de les unitats de comercialització tecnològica de les universitats catalanes, els instituts de recerca i tecnologia i les entitats sense ànim de lucre ubicats a Catalunya que disposin d’una unitat de comercialització.

En aquest context, ACCIÓ ha premiat vuit dels onze projectes que la Fundació Bosch i Gimpera havia presentat a la convocatòria. Els projectes que rebran finançament per comercialitzar una patent a través d’una llicència han estat els següents: “Predictor for L-dopa-induced dyskinesia (LID)”, de la Dra. Cristina Malagelada (VALUNI16-1-0057); “Activadors de l’HRI per al tractament de la diabetis”, del Dr. Manuel Vázquez (VALUNI16-1-0059), i “Flexilight”, del Dr. Blas Garrido (VALUNI16-1-0060). Per altra banda, els projectes que han rebut finançament per crear una spin-off han estat els següents: “Eines digitals d’avaluació”, del Dr. Josep Maria Serra Grabulosa (VALUNI16-1-0066); “Virtual Body Works”, del Dr. Melvyn Slater (VALUNI16-1-0062); “Inhibidors de la epòxid hidrolasa soluble”, del Dr. Santiago Vázquez (VALUNI16-1-0061); “Cyclick AntiInfectives”, del Dr. Francesc Rabanal (VALUNI16-1-0063), i “Bluephage”, del Dr. Anicet Blanch (VALUNI16-1-0058).