La Universitat de Barcelona participa en una nova plataforma de lleure que incorporarà intel·ligència artificial per oferir plans de lleure adaptats a cada família

Utilitzar la intel·ligència artificial (IA) i els coneixements que hi estan associats per oferir a famílies els plans de lleure, cultura i turisme que millor s’adaptin a les seves preferències, gustos i comportaments per compartir temps de qualitat és l’objectiu del projecte Zona Tribu 4.0, liderat per KID’S CLUSTER (Associació Clúster de Productes Infantils de Catalunya) i el Clúster basc d’Indústries del Coneixement i Tecnologia GAIA.

Es tracta d’un projecte de desenvolupament experimental finançat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme –que n’ha valorat la innovació– en què també hi participen el centre de transferència tecnològica de la Universitat de Barcelona –la Fundació Bosch i Gimpera (FBG)–, la companyia Technology and Business for Kids (TbKids) i les companyies tecnològiques basques Merkatu Interactiva i Datua, totes dues del Grup Teknei.

Segons informen els integrants del consorci, amb la posada en marxa del projecte es pretén incorporar algorismes d’intel·ligència artificial i anàlisi de dades a gran escala, “creant una plataforma col·laborativa que, a més d’oferir les millors alternatives de lleure per a famílies, millori el posicionament competitiu d’empreses especialitzades en productes i serveis per a la infància”.

El projecte parteix d’un prototip realitzat per KID’S CLUSTER –actualment en fase beta– anomenat Zona Tribu, que inclou una agenda virtual d’experiències i d’oferta de lleure creada per empreses i entitats especialitzades en el lleure infantil i familiar a Catalunya. Així, Zona Tribu 4.0 suposa fer un pas més i dotar d’intel·ligència artificial l’actual versió de la plataforma, de manera que, de manera col·laborativa, ajudi les organitzacions del sector infantil i familiar a millorar-ne la transformació digital i el posicionament de marca i a generar confiança a l’usuari final en un entorn 100% digital.

Els destinataris immediats del projecte són les famílies catalanes i les empreses que integren KID’S CLUSTER, si bé Zona Tribu 4.0 és clarament escalable i s’espera que, en un futur, es dirigeixi a totes les empreses i entitats d’àmbit estatal que formen part de la cadena de valor del sector infantil i familiar, així com a totes les famílies d’aquest àmbit.

Tal com informen els integrants del consorci, “es tracta de disposar d’una eina que vinculi l’oferta i la demanda utilitzant la intel·ligència artificial per prestar servei a les persones i a les famílies usuàries i, alhora, que contribueixi a posicionar les empreses del sector”.

Actualment s’estan analitzant les principals tendències del sector en els entorns digitals, cosa que permetrà definir els requisits necessaris per desenvolupar la plataforma, i a partir d’aquí es dissenyaran els escenaris d’aplicació i les funcionalitats concretes que s’incorporaran a la nova plataforma.