La Universitat de Barcelona obre una nova línia d’ajuts per potenciar les activitats d’innovació i transferència dels seus investigadors

La Universitat de Barcelona, a través de la Fundació Bosch i Gimpera, la seva unitat de transferència de tecnologia i innovació, ha creat el Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I), una iniciativa destinada a potenciar les activitats d’innovació i transferència dels investigadors de la Universitat de Barcelona.

La primera convocatòria, oberta el passat 22 de juliol, té un fons de 155.000 euros i compta amb dues modalitats d’ajut: d’una banda la Prova de Concepte—amb 125.000 euros de pressupost—proporciona ajuts destinats a la realització de proves de concepte per millorar les oportunitats d’explotació dels resultats d’investigació generats a la Universitat  i a la valorització de projectes de recerca amb un elevat potencial de transferència; de l’altra, el programa Mentor in Residence—amb 30.000 euros de pressupost—pretén impulsar la creació de noves spin-offs de la Universitat i fer créixer d’altres de recent creació mitjançant la contractació d’un mentor.

Els ajuts Prova de Concepte permetran avançar en la maduració de les tecnologies seleccionades amb l’objectiu d’acostar-les als requeriments del mercat i permetre la seva transferència per mitjà d’una llicència a favor d’una empresa existent o la creació d’una nova spin-off. L’import màxim finançat per a cada projecte serà de 25.000 euros.

El programa Mentor in Residence té com a objectiu la concessió d’ajuts per complementar l’equip emprenedor fent-lo multidisciplinari, amb la finalitat d’impulsar així la creació de noves spin-offs dins de la Universitat de Barcelona i el creixement d’aquelles de recent creació que tenen potencial per fer-ho. Aquest ajut permetrà a l’equip emprenedor disposar d’un mentor especialitzat en la gestió de projectes emprenedors. L’import màxim finançat per a cada projecte emprenedor serà de 6.000 euros.

La iniciativa compta amb el suport del Banc Santander.