La UB col·labora en el descobriment d’un nou producte basat en extractes vegetals contra el deteriorament cognitiu

Un grup de recerca liderat per la Dra. Mercè Pallàs, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona i de l’Institut de Neurociències de la UB (UBNeuro), ha col·laborat amb l’empresa biotecnològica Biosearch Life en el desenvolupament d’una nova composició que comprèn extractes vegetals i DHA (àcid docosahexaenoic) per al seu ús en la prevenció o la reducció del deteriorament cognitiu associat a l’edat.

L’objectiu de la investigació era pal·liar els canvis que comporten la disminució de les capacitats cognitives durant l’envelliment cerebral. Encara que l’origen d’aquestes modificacions és divers, l’estrès oxidatiu, la inflamació, problemes de vascularització o la resistència a la insulina expliquen part dels mecanismes fisiopatològics de les esmentades anomalies del funcionament cerebral.

Per seleccionar els ingredients més adequats s’han utilitzat models en rosegadors i peix zebra que posen de manifest les diferents capacitats neuroprotectores de cadascun d’ells. Els resultats obtinguts mostren una millora molt important en les capacitats de memòria a curt i a llarg termini, un dels principals símptomes associats a aquest problema. A més, també es mostren millores en l’aspecte dels ratolins, ja que s’aconsegueix un efecte rejovenidor.

La barreja i els seus usos han estat protegits recentment mitjançant el dipòsit d’una nova sol·licitud de patent internacional a l’Oficina Espanyola de Patents i Marques que porta per títol “Composicions per a ús en el tractament de trastorns cognitius”.