Tres spin-offs de la UB reben gairebé un milió d’euros per potenciar el desenvolupament de les seves tecnologies

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, en el marc de la convocatòria 2023 de NEOTEC, ha atorgat un total de 917.389 euros a tres spin-offs de la Universitat de Barcelona (UB) per potenciar el desenvolupament de les seves tecnologies. Les empreses seleccionades han estat: Oniria Therapeutics, Reveal Genomics i Virmedex Virtual Experiences.

L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport a projectes empresarials de petites empreses innovadores o empreses de base tecnològica que requereixin l’ús de tecnologies o coneixements desenvolupats a partir de l’activitat investigadora, i en els quals l’estratègia de negoci estigui basada en el desenvolupament de tecnologia pròpia i en el domini intensiu del coneixement científic i tecnològic.

Els projectes de les spin-offs de la UB escollits en la convocatòria han sigut els següents:

Plan de negocio Oniria Therapeutics: modulación de la latencia celular para superar la persistencia del cáncer de colon. Subvenció total: 335.000 €

Plan de empresa Reveal Genomics. Redefining precision oncology in breast cancer. Subvenció total: 335.000 €

Virmedex Virtual Experiences: Plataforma inteligente de simulación gamificada de procesos médicos complejos para el entrenamiento y formación de personal sanitario – Subvenció total: 247.389 €

La convocatòria 2023 de NEOTEC ha aprovat 131 projectes amb un pressupost total de 53 milions d’euros, dels quals el Centre per al Desenvolupament Tecnològic i la Innovació (CDTI) aportarà 40 milions, amb el suport dels fons europeus Next Generation.