Tiquets d’Innovació UB, els ajuts per incentivar projectes d’R+D+I col·laboratius

Torna el programa d’incentius Tiquets d’Innovació UB, que tenen per objectiu estimular la col·laboració entre empreses i institucions del sector privat i el personal docent i investigador de la Universitat de Barcelona. Es podran beneficiar d’aquest ajut les entitats i els grups de recerca que no hagin treballat junts prèviament.

La convocatòria té un pressupost total de 22.000 euros, i està destinada al desenvolupament per part del personal investigador d’una primera anàlisi de les necessitats plantejades per l’empresa en l’entorn d’un projecte d’R+D+I. S’espera que el resultat d’aquesta primera exploració serveixi a l’entitat contractant en la presa de decisió sobre el possible desenvolupament del projecte juntament amb experts de la UB.

Els Tiquets d’Innovació UB subvencionaran fins al 75% del cost establert pel servei, amb una quantitat màxima de 1.500 euros. La resta de l’import l’haurà d’aportar l’empresa o la institució contractant. D’aquesta manera, la UB pretén incentivar la creació de noves relacions entre empreses i grups de recerca que donin peu a col·laboracions de confiança i duradores en el temps.

Durant la primera convocatoria es van atorgar quinze ajuts per un valor total de 22.000 euros a projectes de set facultats diferents: cinc de la Facultat de Química, tres de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, dos de la Facultat de Ciències de la Terra, dos de la Facultat de Psicologia, un de la Facultat de Biologia, un de la Facultat de Física i un de la Facultat de Geografia i Història. Per sectors de les empreses, la distribució va estar la següent: quatre del sector industrial; tres del sector de la salut i les ciències de la vida; tres del sector de la química, l’energia i els recursos; tres del sector de la cultura i l’experiència i dos del sector de l’alimentació. Aquestes dades mostren, d’una banda, la multidisciplinarietat dels ajuts i, per l’altra, l’àmplia experiència de la Universitat de Barcelona en diferents àmbits de recerca.

Ara per ara, i després de rebre i analitzar el primer informe tècnic, ja hi ha una empresa interessada a contractar els serveis científico-tècnics d’un dels grups per embarcar-se en un projecte d’R+D+I a mida de les seves necessitats.

Anexos I
Anexos II