L’Open Innovation Forum continua impulsant la col.laboració entre les empreses i el món de la recerca

La tercera edició de l’Open Innovation Forum, programa que posa en contacte reptes plantejats per empreses amb grups de recerca de la BioRegió, tanca el 2020 amb unes xifres notables. En total, hi han participat 23 empreses i 101 solucionadors (incloent-hi centres de recerca -tant acadèmics com independents- i centres tecnològics) i s’han produït 137 reunions per intentar resoldre els 52 reptes d’innovació plantejats per les companyies. A partir d’ara, i en els propers mesos, els diferents partners establiran contractes de col.laboració per formalitzar l’inici de nous projectes d’innovació.

Els reptes presentats enguany per les empreses s’emmarquen en àmbits com la immunitat, les malalties dermatològiques, la gestió del dolor, la innovació en l’administració de fàrmacs i els complements alimentaris, entre d’altres.

Entre les empreses del sector salut i ciències de la vida que hi han participat hi ha laboratoris farmacèutics com Uriach Consumer HealthcareReig JofreERNGebro Pharma o empreses com Brudi Technology. Entre els solucionadors que s’han ofert per resoldre les necessitats d’innovació de les empreses hi ha grups de recerca de les universitats més importants de Catalunya (UBUABUPC, UPFURVUdGUdL) i altres entitats de prestigi com l’Institut de Recerca Biomèdica, l’Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carrerasel VHIRLEITAT i EURECAT.

L’Open Innovation Forum està organitzat per Biocat, la Fundació Bosch i GimperaUPF Ventures, el Parc de recerca de la UAB i CIT-UPC, amb la col·laboració d’ACCIÓ, l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC), l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat Rovira i Virgili (URV), el Vall Hebron Institut de Recerca (VHIR), la Xarxa d’R+D+I Energy for Society (XRE4S), la Xarxa de Referència en Tecnologies dels Aliments (XaRTA) i la Xarxa de Referència en Biotecnologia (XRB).