La UB atorga un total de 100.000 euros a projectes de recerca seleccionats en el marc de la convocatòria F2I

La Universitat de Barcelona, a través de la seva oficina de transferència de coneixement, la Fundació Bosch i Gimpera, ha atorgat un total de 100.000 euros a quatre projectes de recerca seleccionats en el marc dels ajuts Prova de Concepte de la convocatòria Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I) 2022. Cadascun dels quatre projectes escollits rebrà 25.000 euros, que es destinaran a la maduració de les tecnologies, amb l’objectiu d’acostar-les als requisits del mercat i de permetre’n la transferència mitjançant una llicència cap a una empresa existent o la creació d’una nova spin-off.

El 23 de febrer va tenir lloc la trobada entre els guanyadors de la setena edició de la convocatòria F2I, que té com a finalitat impulsar la innovació i valoritzar projectes de la Universitat de Barcelona que tinguin un elevat potencial de transferència i d’impacte a la nostra societat.

Enguany, els projectes premiats han estat els següents: una eina per predir el grau de neurodesenvolupament en nadons nascuts amb baix pes mitjançant intel·ligència artificial, del Dr. Carles Escera, de la Facultat de Psicologia; unes etiquetes passives 3D, de la Dra. Neus Vidal, de la Facultat de Física; nous agents anticancerígens basats en metalls per a teràpia fotodinàmica, del Dr. Vicente Marchán, de la Facultat de Química; i l’ús d’organoides com a producte sanitari in vitro, de la Dra. Sandra Acosta, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

Els ajuts Prova de Concepte s’adrecen als investigadors de la UB que lideren projectes de transferència en què la Universitat és propietària o copropietària tant del coneixement i de la tecnologia prèvia com dels resultats per als quals se sol·licita l’ajut. A la convocatòria d’aquest any s’hi van presentar un total de catorze projectes de recerca generats a la Universitat de Barcelona.

Des del 2016, el programa Fons per a l’Impuls de la Innovació ha afavorit la creació de sis spin-offs –AIGecko Technologies, Bluephage, ColorSensing, Mind & Identity, Neurekalab i Virtual Bodyworks–, ha permès llicenciar sis tecnologies i ha palanquejat més de cinc milions d’euros de finançament públic i privat.