Investigadors de la UB, guardonats pel Mobile World Scholar Challenge

Els investigadors del Grup de Recerca DataScience@UB Albert Díaz-Guilera i Josep Perelló, investigadors de l’Institut de Recerca en Sistemes Complexos de la UB (UBICS), han estat premiats amb el Silver Prize del Mobile World Scholar Challenge 2018, en la secció Network Efficency.

El Mobile World Scholar Challenge és un concurs, organitzat per la GSMA, dirigit a investigadors universitaris que volen mostrar les seves innovacions en productes i serveis que revolucionaran la indústria de la tecnologia. El vídeo dels guardonats descriu la recerca que ha desenvolupat el grup en el marc del projecte Bee-Path, en el qual han estudiat la mobilitat humana en contextos determinats a partir d’una aplicació per a dispositius mòbils. El projecte ofereix una anàlisi automàtica del tipus de mobilitat que fa cada usuari i proposa models matemàtics per explicar els fenòmens observats. L’objectiu és poder predir la mobilitat en diversos contextos i ajudar a dissenyar protocols de comunicació que s’adaptin millor als patrons, i permetin una comunicació més eficient entre els dispositius.

DataScience@UB és un grup de recerca que treballa per donar resposta als reptes de les organitzacions originats per la generació massiva de dades, tant des del punt de vista tecnològic com científic i social. Aquest grup és actualment candidat a rebre el segell Tecnio, que atorga la Generalitat de Catalunya a través d’ACCIÓ, per la seva tasca de generar i transferir noves tecnologies cap a l’empresa.

Més informació a la web de la UB