Desenvolupament d’una eina 3D per a l’exploració de la identitat professional

L’FBG ha obtingut un ajut per valor de 20.000 euros per al projecte “GridConsultor (GRIDCON): Una eina 3D per a l’exploració de la identitat professional en organitzacions sanitàries”, del Dr. Guillem Feixas, del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona (UB).

La tècnica de la graella (TG) és un mètode per a l’avaluació de la personalitat que té com a finalitat proporcionar una visualització de les construccions personals amb les quals les persones categoritzen el seu jo, el seu jo ideal i els altres, i que permet augmentar l’autoconeixement de la pròpia identitat personal, calibrar els objectius marcats i explorar els canvis desitjats. La TG s’ha utilitzat durant dècades, però la representació habitual de les dades està limitada a gràfics 2D imprimibles, que resulten per tant de poca utilitat per desencadenar processos terapèutics rellevants si es comparteixen amb pacients i usuaris.

L’objectiu del projecte és desenvolupar Grid Consultor (GRIDCON), un sistema de visualització en 3D que pot ajudar els directius de les organitzacions sanitàries a comprendre la seva identitat professional i a explorar els canvis desitjats que condueixen al desenvolupament personal, així com a millorar les competències basades en el lideratge. L’avaluació de la personalitat en consultoria es basa en l’ús de qüestionaris estandarditzats derivats de teories psicològiques. Encara que aquest enfocament estandarditzat va ser clau per a l’avenç de la ciència de la personalitat, mostra una utilitat més limitada per ajudar les persones a explorar la seva identitat personal i millorar les seves capacitats de lideratge.

En l’actualitat aquest grup de recerca té ja, gràcies a recerques prèvies, una àmplia experiència sobre els usos i les aplicacions de la TG i el seu potencial en ambients clínics i de consultoria. A través d’aquest projecte, el grup espera poder validar el prototip GRIDCON com a sistema per visualitzar els resultats de la TG en una pantalla 3D i accessible des de telèfons intel·ligents, tauletes i computadores.

El projecte, amb número d’expedient (2019-LLAV-00023), ha rebut un ajut de l’AGAUR dins la modalitat “Ajuts Llavor per a projectes innovadors amb potencial d’incorporació al sector productiu”, i està finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020.