Creen un test genètic que permetrà personalitzar el tractament de càncer de mama des de seva detecció, i aquest serà comercialitzat per la spin-off Reveal Genomics

Reveal Genomics, spin-off de la Universitat de Barcelona, l’Hospital Clínic de Barcelona i el Vall d’Hebron Institut d’Oncologia comercialitzarà HER2DX, un test que prediu el pronòstic de les pacients amb càncer de mama HER2 positiu (HER2+) en estadis precoços i la probabilitat de respondre a tractaments farmacològics administrats abans de la cirurgia del tumor.

El HER2DX és una eina que integra dades clíniques de la pacient amb dades genòmiques. Mitjançant l’anàlisi de l’ARN de 27 gens, HER2DX prediu la supervivència de les pacients i la possibilitat de respondre als tractaments farmacològics i és el primer test genòmic a escala mundial en aquesta malaltia.

La fiabilitat de HER2DX ha estat exposada en un estudi publicat a la revista The Lancet EBioMedicine i coordinat pel Dr. Aleix Prat, cap del Servei d’oncologia mèdica de l’Hospital Clínic i del grup Genòmica translacional i teràpies dirigides en tumors sòlids de l’IDIBAPS, professor titular de la UB i cofundador de la companyia REVEAL GENOMICS. La spin-off es va crear per desenvolupar eines de diagnòstic de precisió en oncologia basades en la combinació de diferents dades genòmiques i ara, després de només un any des de la seva creació, ja presenta el primer test.