Clou amb èxit el Barcelona Deep Tech Summit, evidenciant la vitalitat del sector i afavorint la connexió entre inversors i start-ups d’arreu

El Barcelona Deep Tech Summit 2023 ha tancat la segona edició, que ha posat de manifest el dinamisme d’aquest sector, que planteja solucions disruptives als principals reptes que tenim. Així mateix, el Summit ha pogut evidenciar la vitalitat del sector i afavorir la connexió entre inversors i start-ups d’arreu.

Al Congrés hi han assistit 1.300 persones, que han pogut conèixer 50 projectes de start-ups Deep Tech de diferents àmbits: biomedicina, nous materials, energies netes, construcció més sostenible, captació de dades a l’espai, i robòtica, entre d’altres.

El gran repte del Summit ha estat accelerar l’arribada de la tecnologia Deep Tech al mercat. En aquest sentit, un dels punts més exitosos han estat les trobades entre start-ups Deep Tech i potencials inversors; s’han multiplicat les trobades S2F (Start-ups to Finance); s’han pogut conèixer 50 projectes de start-ups exhibidores i s’han fet 70 presentacions breus “pitches” en l’espai central per afavorir aquesta connexió. També hi ha hagut 62 trobades entre start-ups i corporacions que poden tenir interès a aplicar les seves tecnologies disruptives.

L’empresa Nimble Diagnostics ha estat escollida com la millor Start-up Deep Tech 2023 per part del jurat del certamen. Aquesta spin-off de la UB, l’Institut Germans Trias i Pujol i la UPC ha desenvolupat un dispositiu mèdic basat en microones per monitorar els stents implantats a persones amb problemes de cor. Permet fer un seguiment continu dels pacients i prevenir infarts.

Important rol de les universitats i centres de recerca

El Barcelona Deep Tech Summit és el Congrés de referència del sector al sud d’Europa. Ha comptat amb la presència de 80 ponents que han debatut al voltant de qüestions tan rellevants com l’ètica dels algoritmes, el desenvolupament de la computació quàntica, els lideratges en empreses Deep Tech, el rol de les universitats i centres de recerca com a impulsors del coneixement i formadors d’experts en aquests àmbits o la col·laboració entre tot l’ecosistema.

Al Congrés hi ha assistit més de 10 fons d’inversió i de capital risc que hi ha participat per buscar oportunitats en un sector que es considera estratègic i que està en constant creixement.

L’èxit d’assistència i la qualitat de les ponències i dels projectes exposats confirma el bon posicionament de Catalunya en general i Barcelona en particular en el Deep Tech, un sector que aporta grans oportunitats tant com a impulsor de talent com de tecnologies amb un impacte profund en la societat.

A Catalunya, segons l’últim informe d’ACCIO, hi ha 320 empreses Deep Tech, un 10% més que l’any anterior. Hi treballen 2.340 persones i facturen 161 milions d’euros. L’any 2022 ha estat el que ha sumat més volum d’inversió captat per les start-ups catalanes Deep Tech, amb 183 milions d’euros.

El Barcelona Deep Tech Summit se celebra anualment com a part de la iniciativa Barcelona Deep Tech Node. Aquesta iniciativa facilita l’accés al mercat de les start-ups tecnològiques i científiques, i està promoguda per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, i cinc universitats (UB, UAB, UPC, UPF i UOC). El Summit anual està coorganitzat, a més, per la Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball) i del Departament de Recerca i Universitats.