Bluephage tanca la seva primera ampliació de capital

Bluephage, spin-off de la Universitat de Barcelona, acaba de tancar la seva primera ampliació de capital per un valor de 180.000 euros. Els dotze nous socis que entren a la companyia s’uneixen als fundadors de Bluephage: els investigadors de la Universitat de Barcelona Joan Jofre, Francisco Lucena i Anicet Blanch; el director executiu, Enric Queralt, i la Universitat de Barcelona, a través de CIC-UB. Entre els nous socis destaquen la family office Sánchez Lafuente, ex-propietaris de Laboratoris Gelos, fabricants de Gelocatil i en Jordi Oliver-Rodés, Director General del Laboratori Dr. Oliver Rodés. La Fundació Bosch i Gimpera, oficina de transferència de coneixement de la UB, també entra en l’accionariat en convertir en participacions l’ajut Fons de Valorització del programa Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I).

L’ampliació de capital permetrà finançar l’escalat industrial de la producció del primer producte de l’empresa, així com la seva validació i certificació. Actualment la spin-off es troba en fase de desenvolupament, i treballa amb l’objectiu de començar la comercialització del seu primer producte a partir del 2018 en el mercat nord-americà, coincidint amb l’entrada en vigor d’una nova legislació que regula la mesura de la contaminació vírica en aigües de bany.

Bluephage treballa en l’àmbit de la detecció de bacteriòfags, uns virus indicadors que permeten controlar la qualitat microbiològica de l’aigua, d’aliments i de biosòlids. El producte es basa en una tecnologia desenvolupada pel grup de recerca Microbiologia d’Aigües Relacionada amb la Salut (MARS), de la Universitat de Barcelona. Aquesta tecnologia patentada permet reduir el temps d’anàlisi de l’aigua a tan sols tres hores, enfront de les més de quaranta-vuit hores que es necessiten actualment.

El projecte Bluephage ha estat finançat dintre de la convocatòria d’ajuts VALUNI d’ACCIÓ (VALUNI16-10058).