Bluephage inicia una campanya de finançament col·lectiu i recapta el 98% del seu objectiu inicial en la primera setmana

Bluephage, la primera empresa de biotecnologia especialitzada en l’anàlisi microbiològica de l’aigua que s’ha convertit en BCorp, està ultimant els detalls per al llançament del seu Rapid Kit, un mètode revolucionari que ajudarà a la indústria professional de l’aigua a detectar de forma ràpida i eficaç virus bacteriòfags, anomenats colifags, en l’aigua.

Des de la plataforma Crowdcube, el mercat europeu d’accions d’empreses privades, Bluephage es marca un objectiu final de 950.000 € per a donar a conèixer aquesta tecnologia i expandir la seva xarxa de distribució a mercats més amplis, garantint així una aigua segura per a un món millor.

Fundada el 2016 com una spin-off de la Universitat de Barcelona pels investigadors de renom del Grup de Recerca en Microbiologia de l’Aigua Relacionada amb la Salut (MARS), Bluephage es troba ara en les últimes fases de preparació per al llançament del Rapid Kit, el kit de proves microbiològiques patentat i desenvolupat a la Universitat de Barcelona. Amb aquesta revolucionària proposta, l’empresa pretén entrar al mercat de les anàlisis d’aigua, que puja a 1.400 milions d’euros (2022). El 2020, la Comissió Europea va reconèixer als colifags com un nou indicador viral dins l’aigua.

L’aigua sense colifags pot considerar microbiològicament segura per al consum humà. La tecnologia patentada i disruptiva de Bluephage permet detectar colifags en 6 hores, un factor fonamental en un context mundial en què les proves ràpides poden ajudar a salvar vides, i en el qual el canvi climàtic és un factor clau en la creixent elaboració de regulacions que incrementen els controls de seguretat a les aigües de consum i ús humà.

En l’última dècada ha crescut l’interès pel control de colifags, i altres normatives i directrius internacionals han aprovat l’ús d’aquests bacteriòfags com a indicadors virals en biosòlids, aigües subterrànies, aigües recreatives, aigües regenerades, integritat i membranes UV, reutilització directa d’aigua potable i aqüicultura.

En l’últim any, Bluephage ha passat de centrar-­se en R + D a comercialitzar un producte que analitza fàcilment i ràpidament l’aigua a la recerca de colifags. Des de la seva fundació, Bluephage ha recaptat més d’1,3 milions d’euros a través de dues rondes de finançament i ajuts públics. Ara es troba en vies d’ampliar la seva xarxa de distribuïdors en l’àmbit internacional, amb presència ja en 12 països europeus, Singapur, Sud-­àfrica i Geòrgia. El treball de Bluephage en aquest àmbit ja ha estat reconegut per la Water Europe, que ha concedit a l’empresa la seva “Premi a la Innovació de les PIME 2020”.

Ara, Bluephage llança una campanya de finançament col·lectiu amb el suport de Crowdcube, el mercat europeu d’accions d’empreses privades, que representa a empreses amb fins socials, mediambientals i econòmics que tenen un impacte positiu en la seva comunitat. És el cas de les empreses BCorp, les empreses Clean and Green i les empreses tecnofinances.