Micro- mecenatge

Personal investigador de la UB ha aconseguit 10.900€ per millorar la qualitat de vida de pacients amb ELA a través de la intervenció podològica (TANCAT)

L’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA) no té un tractament curatiu. És per això que el seu tractament simptomàtic és fonamental per augmentar la qualitat de vida i la supervivència dels pacients. S’estima que prop de quatre mil persones pateixen ELA a Espanya, i que se’n detecten 900 casos nous cada any al conjunt de l’Estat. L’ELA és la tercera patologia neurodegenerativa més comuna, després de la demència i el Parkinson.

Investigadors de l’Escola de Podologia de la Universitat de Barcelona i de la Unitat Funcional de Malalties de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge van detectar que la podologia millora la qualitat de vida dels pacients amb ELA retardant la seva pèrdua de funcionalitat. “Mesurant l’equilibri del pacient i a través de suports plantars i calçat adequat que hem aconseguit gràcies a la col·laboració d’empreses, podem millorar la seva estabilitat”, explica el Dr. Antonio Zalacain, investigador principal de l’estudi. “A través d’una tècnica molt específica de bandatge vam veure que el pacient que abans no es podia posar una sabata després sí que podia, i que això li permetia caminar amb més seguretat tant per casa, com pel carrer. Això millora la seva qualitat de vida de manera important”, comenta Zalacain.

Conscients dels beneficis d’aquests tipus d’intervencions en els pacients, l’equip investigador ha aconseguit 10.900 euros amb l’objectiu de contractar personal professional per dur a terme intervencions podològiques setmanals en els domicilis d‘afectats per l’ELA mitjançant tractaments com la teràpia limfàtica descongestiva amb kinesio tape. “L’estat actual de la pandèmia no pot deixar de banda patologies com l’ELA”, recorda l’investigador.

Enllaç a la campanya de micromecenatge