Grups TECNIO

SDM – Servei de Desenvolupament del Medicament

La Universitat de Barcelona dintre de la Facultat de Farmàcia, va crear l’any 1996 el Servei de Desenvolupament del Medicament (SDM), per tal d’actualitzar la seva oferta docent i d’investigació a l’hora de possibilitar i potenciar la necessària col·laboració entre la universitat i la indústria farmacèutica i afí. La missió del SDM consisteix en oferir serveis de caràcter tècnic, científic, de recerca i de desenvolupament del medicament d’ús humà, del medicament d’ús veterinari i del producte sanitari al sector empresarial farmacèutic i relacionat (veterinari, cosmètic, fitoterapèutic, productes sanitaris, dietètics, primeres matèries farmacèutiques, etc).

OFERTA TECNOLÒGICA

• Recerca i desenvolupament de medicaments d’ús humà i veterinari: preformulació, disseny i formulació, tecnologia d’elaboració, transposició a escala industrial, control de qualitat i estabilitat del medicament.
  • Validació de metòdiques analítiques de medicaments.
  • Recerca i desenvolupament de noves formes farmacèutiques.
  • Estudis comparatius de dissolució in vitro.
  • Estudis d’optimització de formulacions i tècniques de fabricació.
  • Estudis d’estabilitat segons ICH.
  • Estudis de validacions de processos, instal·lacions, sistemes i tècniques.
  • Desenvolupament de programes de formació específics d’especialització.
  • Estudis d’aplicació de nous processos per a la indústria farmacèutica i relacionada.

CONTACTE

SDM