Grups TECNIO

DIOPMA – Centre de Disseny i Optimització de Processos i Materials

El Centre de Disseny i Optimització de Processos i Materials, DIOPMA, és un centre de recerca científica de la Universitat de Barcelona, format al
Departament de Ciència dels Materials i Química Física. El centre DIOPMA està format per un grup de Doctors, Llicenciats i Enginyers. DIOPMA és un grup consolidat per la Generalitat de Catalunya (2014 SGR 1543), té l’acreditació TECNIO que atorga la Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ, és membre de la Xarxa de Referència en Materials Avançats per a l’Energia (XaRMAE) de la Generalitat de Catalunya i de la Red de pilas de combustible y baterias avanzadas CSIC-Universidad i de la xarxa espanyola d’emmagatzematge tèrmic. Compta amb membres de l’Institut de Nanociència i Nanotecnologia (IN2UB) i de la Sociedad Española de Cerámica y Vidrio.

OFERTA TECNOLÒGICA

• Caracterització de materials (microestructural): Metàl•lic (coure, aliatges lleuger), ceràmics estructurals i funcionals, i materials plàstics i compostos.
  • Caracterització de propietats mecàniques fins a nivell nanomètric.
  • Desenvolupament de formulacions ignifugants en matrius termoplàstiques.
  • Experiència en materials per a l’aïllament tèrmic i acústic en els sectors de construcció i automoció.
  • Materials per a l’emmagatzematge d’energia tèrmica.
  • Revalorització de subproductes, inertització de residus i reciclabilitat de materials.
  • Assajos de durabilitat dels materials.

DIOPMA
Esther Galindo