Grups de recerca de la UB

Victimització Infantil i Adolescent – GReVIA

QUI SOM

Equip

El GReVIA està vinculat al Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. No obstant, els membres del grup conformen un equip heterogeni en quant a la seva experiència i formació prèvia, provenint de diferents àrees de coneixement com la psicologia, la criminologia i l’educació. Això assegura l’enfoc multidisciplinari de cada projecte, a la vegada que manté l’objectiu comú de lluitar per la defensa dels drets dels infants i adolescents.

• Dra. Noemí Pereda Beltran.
  • Dra. Anna Segura Montagut.
  • Sra. Marina Bartolomé Valenzuela, MsC.
  • Sra. Ana Martina Greco, MsC.
  • Sra. Jessica Oyarzún Herrera, MsC.
  • Sra. Elizabeth Suárez-Soto, MsC.
  • Sra. Marta Codina Cobo, MsC.

CONTACTE

Telèfon: +34 603355800
Correu electrònic: greviaub@gmail.com

Presentació

El Grup de Recerca en Victimització Infantil i Adolescent (GReVIA) assessora, orienta i ofereix formació a aquelles organitzacions (com associacions, fundacions, empreses, centres de protecció i escoles) que volen adreçar la problemàtica de la violència vers els infants i adolescents. Col·laborem mitjançant formacions, campanyes de conscienciació, activitats destinades a la prevenció, estratègies, protocols,  diferents tipus d’intervencions i assessoraments.

QUÈ FEM

Serveis

• Elaboració de protocols per a la prevenció i detecció de situacions de risc i desemparament infantil.
  • Supervisió, avaluació i assessorament de programes de formació i intervenció en victimologia.
  • Testimoni pèrit en casos de victimització infantil.
  • Valoració pericial i informe forense en casos de victimització infantil.
  • Assessorament i formació en conducta suïcida juvenil, polivictimització, abús sexual infantil i altres aspectes relacionats amb les experiències de victimització infantils i les conseqüències que se’n deriven, especialment sobre la seva magnitud epidemiològica, impacte social i les estratègies per a la seva prevenció.
  • Avaluació de l’eficàcia dels anàlisi dels resultats obtinguts després de l’aplicació d’una campanya de prevenció o implementació de programes i tractaments:.
    • Anàlisi descriptiu de l’efecte en els participants.
    • Anàlisi de les possibles diferències obtingudes per diversos grups (edat, gènere, nivell educatiu, etc).

PER A QUI TREBALLEM

Clients

• Save the Children
  • Fundació Vicki Bernadet .
  • Jesuïtes Educació.
  • Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA).
  • Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE).
  • Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Escoles i instituts del sistema públic d’ensenyament.
  • Xarxa d’hospitals, serveis ambulatoris o de salut mental.

RESULTATS

Activitats de transferència

• Resiliència en menors tutelats a Catalunya: Un estudi sobre factors de risc i de protecció.
  • Victimización sexual de menores: Un estudio de incidencia y perfiles de vulnerabilidad-resiliencia en adolescentes a través de encuestas de victimización.
  • Estudi sobre les experiències de victimització de les persones amb discapacitat de la ciutat de Barcelona: Persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, persones amb discapacitat física i persones diagnosticades amb un trastorn mental.

Publicacions rellevants

• Pereda, N., Gallardo-Pujol, D., & Guilera, G. (2018). Good practices in the assessment of victimization: The Spanish adaptation of the Juvenile Victimization Questionnaire. Psychology of Violence, 8(1), 76-86.
  • Suárez-Soto, E., Pereda, N., & Guilera, G. (2018). Victimization and suicidality among adolescents in child and youth-serving systems in Spain. Children and Youth Services Review, 91, 383-389
  • Greco, A. M., Guilera, G., & Pereda, N. (2017). School staff members experience and knowledge in the reporting of potential child and youth victimization. Child Abuse & Neglect, 72, 22-31

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.