Grups de recerca de la UB

UB-HIPOBAR

QUI SOM

Equip

Dr. Ginés Viscor, Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia de la Facultat de Biologia, UB.
Dr. Casimiro Javierre, Departament de Ciències Fisiològiques de la Facultat de Medicina, UB.

Instal·lacions i equipaments

El servei disposa de:

• Cambra hipobàrica moderna i equipada amb sistema de refrigeració que permet la simulació d’altitud i fred ambiental, sota control informatitzat i amb capacitat per a 10 persones.
  • Equipament mèdic i científic que permet garantir la màxima seguretat dels procediments i controlar individualment les respostes fisiològiques induïdes per l’exposició a la hipòxia.

Per raons de seguretat i eficàcia, el límit per a la màxima altitud simulada amb persones està establert en 5.500 metres sobre el nivell del mar.

CONTACTE

Presentació

El Servei  UB-HIPOBAR  té com a finalitat oferir a esportistes, determinats pacients o empreses la realització de programes d’exposició intermitent a hipòxia hipobàrica, proves de tolerància a la hipòxia i altres procediments, com ara proves tècniques d’instruments o equips, basats en l’exposició a una baixa pressió ambiental.

QUÈ FEM

Serveis

• Test de tolerància a hipòxia – Permet valorar la sensibilitat de l’organisme a la hipòxia i el risc de sofrir Mal Agut de Muntanya. Dirigit a qualsevol persona que hagi de viatjar o residir temporalment en localitats de gran altitud (per sobre de 2000m).
  • Programa de pre-aclimatació – Permet reduir el temps d’aclimatació a gran alçada, reduint els costos de l’expedició i accelerant/facilitant la possibilitat d’atac al cim. Dirigit a expedicions d’alpinistes a gran altitud.
  • Programa d’exposició intermitent a hipòxia – Provoca una resposta adaptativa dels sistemes circulatori i respiratori que causa una millora de la capacitat de treball aeròbic. Dirigit a esportistes, pacients o públic en general amb necessitat de millorar la seva capacitat aeròbica o d’incrementar la seva capacitat de transport d’oxigen per sang.
  • Valoració funcional – Permet establir amb exactitud la capacitat de treball físic del individu. Dirigit a totes aquelles persones que desitgin avaluar la seva capacitat física abans i desprès de varies sessions d’exposició a hipòxia.
  • Proves tècniques – Permeten comprovar el funcionament de qualsevol dispositiu o equip en condicions de baixa pressió ambiental. Dirigit a processos industrials, fabricants d’equips o accessoris per a alta muntanya o que hagin de treballar en altitud.

PER A QUI TREBALLEM

Clients

HP – GRIFOLS –  BIOSYSTEMS

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.