Grups de recerca de la UB

Probabilitats i estadística

QUI SOM

Equip

• Marta Sanz-Solé (Catedràtica)
  • Carles Rovira (Catedràtic)
  • José M. Corcuera (Titular)
  • Josep Fortiana (Titular)
  • Josep Vives (Titular)
  • David Márquez (Titular)
  • Olga Julià (Titular)
  • Carme Florit (Professora col·laboradora)
  • Noèlia Viles (Investigadora post-doctoral)

Instal·lacions i equipaments

El grup és expert en l’ús de software estadístic per a l’anàlisi de dades i la modelització en qualsevol camp d’aplicació.

CONTACTE

Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques, Edifici Històric, Gran Via de les Corts, 585, 08007 Barcelona.

Presentació

El grup de professors de Probabilitats i Estadística del Departament de Probabilitat, Lògica i Estadística de la Universitat de Barcelona, imparteixen classes als graus de Matemàtiques i Enginyeria Informàtica, i als Màsters de Matemàtica Avançada, i Estadística i Investigació Operativa (MESIO).

El grup dedica la seva recerca a l’anàlisi de dades i introducció a la probabilitat, càlcul de probabilitats, estadística, modelització estocàstica, processos estocàstics, càlcul estocàstic, finances quantitatives, aprenentatge automàtic, mineria de dades, anàlisi dels temps de vida, etc.

QUÈ FEM

Serveis

• Assessoria a empreses relacionades amb els jocs d’atzar.
  • Assessoria estadística en recerca biomèdica tant en institucions públiques com empreses privades.
  • Assessoria a empreses d’assegurances i a serveis actuarials d’organismes oficials, establiment de les tarifes d’assegurances de vida i no vida, estudis de dependència.
  • Assessoria a bancs en temes de gestió de carteres, gestió de derivats financers, control de riscos, estudis de risc de crèdit, etc.

El grup està obert a la col·laboració amb empreses oferint tasques d’assessoria en temes relacionats amb el càlcul de probabilitats, l’anàlisi de dades en qualsevol àmbit, l’estadística i les finances quantitatives.

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

• Qualsevol sector científic o empresarial que necessiti anàlisi de dades.
  • Qualsevol sector industrial que necessiti modelització probabilística.
  • Finances i assegurances.
  • Ciències biomèdiques.
  • Jocs d’atzar i similars.

RECERCA

Projectes de recerca

• Projecte MTM 2012 31192 (2013-2015): “Dinámicas aleatorias”, dirigit per la Dra. Marta Sanz-Solé.
  • Projecte MTM2012-38067-C02-01 “Métodos avanzados en estudios de seguimiento: diseño de ensayos clínicos, datos longitudinales y censura en un intervalo“.

RESULTATS

Publicacions rellevants

• Besalú, D. Márquez-Carreras and C. Rovira (2013): Stochastic delay equations with non-negativity constraints driven by fractional Brownian motion.Acceptat a Potential Analysis.
  • Jafari and J. Vives (2013): A Hull and White formula for a stochastic volatility Lévy model with infinite activity. Communications on Stochastic Analysis 7 (2): 321-336.
  • Márquez-Carreras (2009): Generalized fractional kinetic equations: another point of view. Advances in Applied Probability 41 (3): 893-910.
  • Julià and G. Gómez (2011): Simultaneous marginal survival estimators when doubly-censored data is present” LIDA (Lifetime Data Analysis) Volum 17 (3) 347-372
  • Villegas, O. Julià and J. Ocaña (2013): Empirical study of correlated survival times for recurrent events with proportional hazards margins and the effect of correlation and censoring “BMC Medical Research Methodology “ 13:95

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.