Grups de recerca de la UB

Integració Laboral de Persones amb Discapacitat (InLab)

QUI SOM

Equip

El grup de recerca InLab forma part de la Càtedra UB-Fundación Adecco per a la integració laboral de les persones amb discapacitats. Els membres del grup conformen un equip interdisciplinar i internacional (Universitat de Barcelona, Universidad Nacional de La Plata-Argentina, i la Universidade Federal de Minas Gerais-Brasil) dels àmbits de la psicologia de les organitzacions, el dret laboral, i l’economia.

Dra. Marina Romeo Delgado
Dra. Montserrat Yepes-Baldó
Dra. Sefa Boria-Reverter
Prof. Fernando Barbancho
Dr. Antonio Luiz Marques
Dra. Carina Scharagrodsky

CONTACTE

Telèfon: +34 934034474
mromeo@ub.edu

PRESENTACIÓ

El grup de Recerca INLAB ajuda a les organitzacions a que la incorporació de persones amb discapacitat sigui un èxit.

L’acompliment de la llei d’integració social del minusvàlid LISMI (obligació de reservar un 2% dels llocs de treball a persones amb discapacitat) no és suficient. Cal que la societat modifiqui les actituds cap a les persones amb discapacitat, i això només s’aconseguirà “mitjançant el coneixement més fiable de les seves característiques específiques, que pot donar-se, entre altres mitjans, a través de l’anàlisi de les interaccions entre persones amb i sense discapacitat”, (Ibáñez & Mudarra, 2005, p.106).

QUÈ FEM

• Avaluació i intervenció, estratègica i operativa, en els processos d’inclusió.
  • Diagnòstic de prejudicis subtils en el context laboral
  • Disseny de programes per al desenvolupament professional de persones amb discapacitats
  • Jornades in house de sensibilització i formació en la gestió de la diversitat.
  • Disseny i Assessorament en polítiques de RSC vinculades a la integració laboral.
  • Diagnòstic de l’Inclusió laboral de persones amb discapacitat i responsabilitat social corporativa RSC-D.
  • Ajudar a l’efectivitat organitzativa (EFO), a la identificació i compromís del empleats (ICI) i millora de la qualitat de vida.

PER A QUI TREBALLEM

Treballem per empreses i organitzacions implicades amb la incorporació de personal amb discapacitat.

Clients

• ASAD, Apoyo Socio-sanitario y asistencia a domicilio
  • ASEM Catalunya
  • Catalònia fundació Creactiva
  • Fundación Adecco
  • Fundació Iris
  • Plena Inclusió Catalunya
  • Fundació El Maresme
  • Fundació Paideia
  • Fundación ONCE
  • Grupo SIFU

RESULTATS

• Creació d’un model que permet analitzar el grau de qualitat de les polítiques d’inclusió laboral de persones amb discapacitat (MDI-D).
  • Facilitar que les empreses incorporin la normativa vigent d’inclusió de persones amb discapacitat i que obtinguin beneficis reals per a l’empresa.

Activitats de transferència

• Projecte DIL-D: Desenvolupament de polítiques i estratègies d’integració laboral de persones amb discapacitats per empreses
  • Diagnòstic i intervenció per a la millora de la qualitat de vida laboral del personal de centres especials de treball (CET)
  • Desenvolupament d’una eina d’avaluació del prejudici subtil en l’entorn laboral
  • Curs Universitari d’Expert en Atenció a Usuaris, Ciutadans i Clients per a estudiants amb discapacitat intel·lectual

Publicacions rellevants

• Barbancho, F., Romeo, M., & Yepes-Baldó, M. (2020). IV AENC e integración laboral de las personas con discapacidad:¿ nuevo impulso para la negociación colectiva?. Lan Harremanak: Revista de Relaciones Laborales, 42, 197-220. https://ojs.ehu.eus/index.php/Lan_Harremanak/article/view/21264
  • Romeo, M., & Yepes-Baldó, M. (2019). Employees with Disabilities in Special Employment Centers Perceptions: Similarities and Differences Considering Educational Level. Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities, 5(5), e555672.
  • Romeo, M, & Yepes-Baldó, M. (2017). La Cátedra UB-Fundación Adecco: Promoviendo el compromiso con la integración laboral de personas con discapacidad desde los Recursos Humanos. Capital humano: Revista para la Integración y Desarrollo de los Recursos Humanos, 30 (316), 85-86.

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.