Grups de recerca de la UB

Grup de tècniques estadístiques avançades aplicades a la Psicologia (GTEAAP)

QUI SOM

Equip

Investigador principal: Dr. Joan Guàrdia Olmos.

Col·laboradors: Dr. Joan Guàrdia Olmos, Dra. Maribel Peró Cebollero, Dr. Jaume Turbany Oset, Dr. Adolfo Jarne Esparcia, Dra. Mila Arch Marin, Dra. Isabel María Paula Pérez, Sr. Joan Trujols Albet, Dra. Anna Marta Falcó Pegueroles, Sra. Alba Pérez González.

CONTACTE

Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia, Departament de Metodologia de les Ciències del Comportament. Passeig Vall d’Hebron 171, 08035 Barcelona.

E-mail:  jguardia@ub.edu

Web:  www.ub.edu/gteaap/

Presentació

El grup de tècniques estadístiques avançades aplicades a la Psicologia (GTEAAP) de la Universitat de Barcelona (UB) està especialitzat en tots aquells sectors de la psicologia aplicada que requereixen de l’ús de la metodologia de recerca o de les tècniques estadístiques bàsiques o avançades. En l’estudi de la conducta humana, tots aquests recursos i tecnologies permeten fer una aproximació sistemàtica a problemes d’alta complexitat i d’immediata aplicació. La majoria de problemes que abordem tenen com a objectiu el coneixement i l’avaluació de fenòmens complexos.

QUÈ FEM

Serveis

Construcció d’instruments d’avaluació

• Dissenys de qüestionaris i enquestes
  • Anàlisis d’escales de mesura
  • Disseny sota l’àmbit de la Teoria Clàssica dels Tests
  • Anàlisi de dades d’enquestes i qüestionaris
  • Elaboració d’informes

Avaluació en l’àmbit laboral

• Avaluacions de riscos laborals d’origen psicosocial
  • Adaptacions i processos de seguiment
  • Anàlisi de casos
  • Estudis de grups

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

Els nostres serveis estan adreçats a institucions, administracions públiques i empreses de qualsevol  sector  d’activitat  com  ara  SISPAP  (benestar  social),  el  tercer  sector,  l’educació (formal i informal), així com a empreses del sector de l’automoció, del químic, del lleure, del sector sanitari, i de les tecnologies de la informació i la comunicació, entre d’altres.

Clients

Ajuntament de Barcelona;  Ajuntament de Sitges;  Ajuntament de Viladecans;  Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya;  Conselleria de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya; Fremap;  Govern d’Andorra;  Instituto de Higiene y Seguridad en el Trabajo;  MC Prevención; Ministerio de Educación;  Mutual Cyclops; Technip, S.A.

RECERCA

Projectes de recerca

• Guàrdia, J. (2013). Creación de criterios y contenidos comunes para el Anexo VI del reglamento de servicios de prevención y propuesta de traslación a los planes de estudios universitarios.
  • Guàrdia, J. & Soro, E. (2015). Anàlisi de les necessitats dels estudiants amb discapacitat, adaptacions curriculars d’aquests estudiants i propostes sobre el finançament dels serveis universitaris a la comunitat amb necessitats especials.
  • Guàrdia, J. (2014). Prova pilot per a l’avaluació de recursos per la llei de la dependència. Contracte establert  amb  el  Departament de  Benestar  Social  (ICASS)  de  la  Generalitat de  Catalunya. Import: 18.000€. Vigència: 2014-2015.
  • Guàrdia, J. (2015). Barems definitius de la bateria SISPAP-UB per a l’avaluació de recursos per la llei de la dependència. Contracte establert amb el Departament de Benestar Social (SISPAP) de la Generalitat de Catalunya. Import: 32.000€. Vigència: 2015-2017.

RESULTATS

Publicacions rellevants

FALCO, A., LLUCH, M.T., ROLDAN, J., GOBERNA, J., GUÀRDIA, J. (2015). The ethical conflict in critical care nursing: correlation between exposure and types of conflict. Nursing Ethics

PERÓ, M., SORIANO, P.P., CAPILLA, R., GUÀRDIA, J. & HERVÀS, A. (2014). Questionnaire for the assessment of factors related to university degree choice in Spanish public system: a psychometric study. Computers in Human Behavior

RIVERA, D., PERRIN, P., GUARDIA, J., MEDINA, M., DE LOS REYES, C., CALDERON, J. OLIVERA, S, UTRIA, O, QUIJANO, M. &  ARANGO-LASPRILLA, J. (2014). A Normative Study of the Modified Wisconsin Card Sorting Test across Latin American Countries. Archives of Clinical Neuropsychology

RIVERA, D., GUARDIA, J., PERRIN, P., RODRÍGUEZ, Y., RODRÍGUEZ, W., BRINGAS, M., OCAMPO, N., ESENARRO, L. & ARANGO-LASPRILLA, J. (2014). A Normative Study of the Symbol Digit Modalities Test across Latin American Countries. Archives of Clinical Neuropsychology

Abstracts from the 34th Annual Conference of the National Academy of Neuropsychology, Fajardo, Puerto Rico, November 12-15, 2014.

GUÀRDIA, J.; PERO, M. & GUDAYOL, E. (2015). Neuropsychological rehabilitation and quality of life: Ameta-analysis. Revista Iberoamericana de Psicología y Salud

LLACUNA, J. & GUÀRDIA, J. (2015). Dimensión cuerpo-mente. De Spinoza a Damasio. Imágenes, signos, emociones y sentimiento s en el lenguaje. Anuario de Psicología – the UB Journal of Psychology

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.