Grups de recerca de la UB

Grup de Recerca D…

QUI SOM

Equip

Investigador Principal

• Dr. Enric Tormo i Ballester, catedràtic de la UB

Investigadors

• Dr. Eugeni Boldú i Montoro, professor titular de la UB
  • Dr. Oriol Moret i Viñals, professor agregat de la UB

Col·laboradors Permanents

• Dra. Sheila González i Mardones, professora associada de la UB
  • Dr. Oriol Ventura i Rodà, professor associat de la UB
  • Josep J. Teruel i Samsó, professor associat de la UB

Col·laboradors

• Valença Castells i Marsol, professora associada de la UB
  • Núria Coll i Campmany, professora associada de la UB

INSTAL·LACIONS I EQUIPAMENTS

El grup compta amb tres espais específics per a desenvolupar les seves activitats:

• Laboratori de Disseny. Espai equipat per a cursos i seminaris de formació, i assessorament i validació de projectes (Living Lab).
  • Taller de Disseny. Taller de producció de prototips preliminars de validació (impressores 3D) i acabats/manipulats (plòter, plòter de tall de vinil).
  • Taller de Tipografia. Taller de composició i impressió tipogràfica en plom, per a productes gràfics d’edició limitada.

CONTACTE

Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts, Campus Diagonal.
Despatx de Disseny
Edifici Florensa
Adolf Florensa, 8, 1a planta
gr.grd@ub.edu

Presentació

Som un grup d’investigadors, docents, i professionals de prestigi, de la Universitat de Barcelona.

Ens dediquem a la redacció de projectes, la recerca aplicada, la transferència tecnològica i la formació en disseny en diferents àmbits: gràfic, industrial, tipografia,… Estudiem les necessitats i expectatives del sector acadèmic, professional i de mercat, amb la finalitat d’aportar coneixement i innovació.

Treballem com a grup autònom, i en col·laboració amb altres equips; també dirigim i supervisem projectes Universitat–Empresa, amb la participació d’estudiants.

QUÈ FEM

Serveis

Es prioritzen tres línies d’actuació en l’àmbit del disseny:

• Conceptualització i desenvolupament de nous productes
  • Assessories tècniques i peritatges
  • Cursos, seminaris, tallers i ponències

PER A QUI TREBALLEM

Treballem per a l’administració pública i per a l’empresa privada, per als sectors industrials i/o de serveis que tenen el disseny com a factor transversal —indústries del moble, la il·luminació i els complements, l’edició, les arts gràfiques i la comunicació— així com per aquells que comencen a incorporar-lo en l’estratègia empresarial —indústries de la salut i el benestar, …—.

Clients

• Ajuntament de Terrassa
  • Beauty Cluster Barcelona
  • Brand Mobiliario, S.L.
  • Comas & Partners, S.A.
  • EITHealth (Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia en Salut)
  • Essity AB (publ)
  • Estamp – Juan José Vergés, S.A.
  • Gems Barcelona, S.L.
  • Grupo LineasTC, S.A.U
  • Lavola – Anthesis Group
  • Planning Sisplamo, S.L.
  • Semillas Fitó, S.A.
  • Sener, Ingeniería y Sistemas, S.A.
  • UPIC (Unió de Polígons Industrials de Catalunya)

RECERCA

Línies de recerca

• Recerca i Innovació en Disseny Gràfic
  • Recerca i Innovació en Disseny Industrial
  • Recerca i Innovació en Tipografia

RESULTATS

Projectes de transferència

• 2020–2021. Packaging CosmèticaSostenibilitat / Beauty Cluster Barcelona
  • 2020–2021. Treball sobre Disseny de poms i tiradors per a mobles / Estamp. Juan José Vergés, S.A.
  • 2020–2021. [600192] ABLE Exoskeleton: Motorized, wearable orthosis that actively helps people get up and walk
    Assessorament i disseny de l’exoesquelet hospitalari i de la llar i dels seus accessoris i complements: comandament remot, penjador,…, i dels elements d’envàs i embalatge (packaging).
  • 2020. CAR3D: COVID Advanced Response using 3D printing tecnologies.
    Disseny, desenvolupament i validació de màscares reutilitzables i protectors facials que compleixin les especificacions de la Unió Europea amb la finalitat que estiguin disponibles per ser reproduïts a tot Europa.
  • 2019–2020. [19579] CKDSens: A novel home healthcare platform for chronic kidney disease.
    Disseny de la identitat gràfica de la marca i dels dispositius clínic i de la llar per a l’anàlisi del potassi.

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.