Grups de recerca de la UB

Compliance UB

QUI SOM

Equip

Compliance UB està formada per professionals d’alt nivell de diverses disciplines, que aporten una expertesa extensa i transversal, i que ofereixen un servei d’excel·lència i orientat al client. Les directores de Compliance UB són:

Mirentxu Corcoy Bidasolo, Catedràtica de Dret Penal.

Ujala Joshi Jubert, Professora titular de Dret Penal.

Facultat de Dret. Universitat de Barcelona
Av. Diagonal, 684. 08028 Barcelona
promocio@fbg.ub.edu

PRESENTACIÓ

Les últimes reformes penals esdevingudes en els ordenaments jurídics de molts països, entre ells el nostre, han revolucionat el món de l’empresa en introduir la responsabilitat penal de les seves persones jurídiques.

La majoria dels ordenaments jurídics que preveuen la responsabilitat penal de les persones jurídiques estableixen també una limitació de la seva responsabilitat si es realitza un pla de prevenció efectiva contra els delictes que es poden cometre en la seva activitat habitual. Aquesta exempció de responsabilitat només s’aplica si la companyia compleix adequadament un “programa eficient” de prevenció o compliment, el que comporta una reducció significativa del risc de cometre delictes, un programa de Compliance.

QUÈ FEM

Serveis

Compliance UB ofrece a toda organización sujeta a responsabilidad penal una serie de prestaciones destinadas a la identificación y gestión de los riesgos inherentes a su actividad, así como el diseño y gobierno de protocolos y canales de flujo de información para la prevención de delitos en el ámbito de la organización.

Las áreas de actuación de Compliance UB son:

• Análisis y reconocimiento de los principales riesgos penales inherentes a la organización.
  • Establecimiento de un modelo de organización y gestión adecuado.
  • Diseño de protocolos y de controles de prevención de delitos.
  • Diseño de mecanismos de detección de delitos y flujo de información (canal de denuncias e investigaciones internas).
  • Diseño de modelos de reacción y sanción ante delitos cometidos en el seno de la organización.
  • Asunción de los compromisos de colaboración judicial y reparación del daño causal para el eventual delito.

PER A QUI TREBALLEM

Sectors industrials

Compliance UB és un grup de recerca en l’àmbit dels sistemes de compliment normatiu que està orientat a l’oferiment de serveis de disseny i al suport a aquests sistemes en el món empresarial.

Donada la transversalitat del projecte, Compliance UB té vocació d’actuar en tots els sectors, adaptant els seus serveis a les necessitats de cada client i de la seva activitat.

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.