Grups de recerca de la UB

Laboratori de Transferència en Economia Aplicada (AQR-LAB)

Equip

Direcció: Dr. Jordi Suriñach Caralt
Comissió Permanent: Dr. Miquel Clar López, Dr. Jordi López-Tamayo, Dra. Rosina Moreno Serrano, Dr. Joaquim Murillo Viu i Dra. Esther Vayá Valcarce.

www.ub.edu/aqrlab/

CONTACTE

Laboratori de Transferència en Economia Aplicada AQR-Lab. Av. Diagonal, 690 08034 Barcelona.
T.+34 934.037.241 · aqrlab@ub.edu

Presentació

El Laboratori de transferència en Economia Aplicada (AQR-Lab) realitza tasques de d’assessorament per a empreses i institucions públiques i privades. Forma part del Departament d’Econometria, Estadística i Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona. AQR-Lab també forma part del Institut de Recerca en Economia Aplicada (IREA-UB).

AQR–Lab proporciona serveis a administracions públiques i a empreses a través d’actuacions relacionades amb la transferència de coneixements. L’objectiu és resoldre problemes concrets de l’economia i la societat amb els coneixements teòrics i aplicats, tot utilitzant tècniques, models i mètodes específics.

QUÈ FEM

Serveis

Els serveis de transferència de coneixement que donarà AQR-Lab són: Projectes i Convenis de col·laboració; Serveis de Formació Especialitzada – Cursos de Formació; Suport estadístic i economètric a persones, institucions i empreses.

PER A QUI TREBALLEM

Clients

Privades
Associació Catalana de Supermercats i Distribuïdors (CAT-DIS)
Asociación Española Emisora de Vales de Comida
Barcelona Serveis Municipals S.A.
Caixa Catalunya
Col.legi de Procuradors de Catalunya
Eurovaloraciones, S.A
Foment de Terrassa, S.A.
Fundació Bosch i Gimpera.
Fundació MAPFRE
“La Caixa”. La Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona
Manpower Professional
Públiques
UNESCO
OCDE
Comissió Europea (Direcció General Afers Econòmics i Financers i Direcció General de Recerca, ESPON).
Parlament Europeu
EUROFOUND
Govern de la República Dominicana
Govern d’Espanya (Ministeris d’Indústria, Educació i Ciència, Defensa).
Generalitat de Catalunya (Departaments d’Economia i Finances, de Comerç, Turisme i Consum, de Política Territorial i Obres Públiques i de Treball).
Conselleria d’Economia del Govern Balear.
Junta d’Andalusia
Agencia Catalana de Turisme
Servei d’Ocupació de Catalunya
Centre d’Innovació i Desenvolupament-Empresarial (CIDEM), ACC1Ó-COPCA
Talència
Institut Català de les Dones
Institut d’Estadística de Catalunya
Diputació de Barcelona
Diputació de Tarragona
Àrea Metropolitana de Barcelona
Pla Estratègic Metropolità
Consells Comarcals
Ajuntaments de Barcelona, de Figueres, de Mataró, de Montcada i Reixach, de Sant Cugat del Vallès i de Vic
Turisme de Barcelona
Barcelona Activa
Consorci Localret
Consorci de la Zona Franca
Consorci per la Reforma de la Gran Via-Hospitalet
Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona.
Hospital General de la Vall d’Hebron
Universitat de Barcelona
Autoritat Portuària de Barcelona

RECERCA

Línies de recerca

• Estudis d’impacte econòmic
  • Prediccions i simulacions macroeconòmiques i seguiment de la conjuntura econòmica
  • Indicadors estratègics d’àmbit regional i urbà
  • Mercat Laboral
  • Butlletins econòmics i socials
  • Anàlisis sectorials: comerç, turisme, sanitat, recerca, innovació i automòbil
  • Avaluació de polítiques públiques
  • Actius intangibles en el creixement regional
  • Rendiment-abandonament Universitari
  • Disseny i explotació d’enquestes

A la Fundació Bosch i Gimpera disposem de grups de recerca en diferents àmbits

Si vols més informació sobre un grup de recerca, posa’t en contacte amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu i t’informem.