Acte Invasió a Ucraïna: Aturem la guerra, defensem la pau

10/03/2022

Dijous 10 de març de 2022 a les 16:00 h al Paranimf de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona

Amb aquest acte institucional, la Universitat de Barcelona vol expressar la seva ferma condemna a la invasió militar d’Ucraïna per part de Rússia, i el rebuig més absolut als atacs contra persones i entitats civils, com ara institucions universitàries. També es vol solidaritzar amb el poble d’Ucraïna, reivindicar el seu dret a la legítima defensa i advocar perquè perseveri la via diplomàtica.

En l’acte hi participen acadèmics, periodistes i estudiants, que donaran una visió de la guerra des de múltiples vessants. El programa se centra en els quatre elements fonamentals d’un conflicte: l’anàlisi que ens permet entendre’l, el relat que ens ajuda a explicar-lo, els passos que cal seguir per intentar resoldre’l i l’experiència de les persones que el pateixen.

Com a institució universitària reivindiquem els valors que van impulsar el procés d’integració europea després de la Segona Guerra Mundial: la cerca de la pau, la unió en la diversitat, la defensa dels drets humans i el constant progrés democràtic.

Més informació.