Les universitats catalanes s’uneixen per trobar solucions a reptes d’innovació empresarials

En el marc de la Barcelona Industry Week, que tindrà lloc de l’1 al 6 d’octubre del 2017 a Fira Barcelona, diferents universitats catalanes organitzen l’Open Innovation Forum, una trobada que dóna a les empreses l’oportunitat de llançar els seus reptes d’innovació, i als grups i centres de recerca l’oportunitat de proposar solucions a aquests problemes.

Per primera vegada, la Universitat de Barcelona –a través de la Fundació Bosch i Gimpera–, la Universitat Autònoma de Barcelona –a través del Parc de Recerca UAB–, la Universitat Politècnica de Catalunya, l’IQS Tech Factory, ACCIÓ i Expoquimia-World Chemical Summit uneixen esforços per proposar conjuntament solucions innovadores a problemes socials i empresarials.

Així neix l’Open Innovation Forum, un programa d’innovació oberta que permet a les empreses llançar reptes propis i als grups de recerca de les principals universitats catalanes treballar per proposar solucions innovadores als problemes empresarials plantejats.

Aquesta iniciativa culminarà amb una trobada que tindrà lloc el 5 d’octubre a Fira Barcelona, en què mitjançant una agenda d’entrevistes concertades prèviament les empreses i els investigadors es podran reunir per explorar noves oportunitats per desenvolupar projectes innovadors.

La trobada està oberta, d’una banda, a qualsevol empresa que tingui necessitats d’innovació en el desenvolupament de nous productes i serveis, o bé que tingui interès a explorar noves oportunitats d’innovació; i, d’altra banda, als grups de recerca de les universitats i centres tecnològics que tinguin interès a aplicar la seva investigació al teixit empresarial català.

L’Open Innovation Forum s’estructura en quatre àmbits de coneixement: salut, alimentació, química i energia.

Les empreses ja poden registrar-se i proposar els seus reptes o necessitats a través del web www.openinnovationforum.cat