La Universitat de Barcelona, guanyadora del Global University Challenge d’Essity

La Universitat de Barcelona ha estat la guanyadora del Global University Challenge 2017 en la categoria d’enginyeria, certamen al qual s’havien presentat 87 equips de catorze universitats de tot el món. Aquesta competició, organitzada per la firma Essity, repta els estudiants a desenvolupar solucions innovadores en els camps de l’enginyeria i el màrqueting relacionades amb els productes d’higiene i salut que comercialitza la companyia.

L’equip Mòdul, format per les alumnes de Disseny de la Facultat de Belles Arts de la UB Olga Casanova, Gisela Cruz, Khadija El Aadmi i Maria Tovar, ha guanyat el certamen gràcies a un innovador disseny d’empaquetatge per a bolquers. Per la seva banda, l’equip AMC, de la Universitat Politècnica de Catalunya, així com Quesonia, també de la UB, han resultat finalistes en la mateixa categoria.

En concret, el disseny guanyador és una solució d’empaquetatge per a bolquers que permet emmagatzemar-ne fins a trenta unitats en un envàs que aprofita l’espai al màxim, ja que el disseny es basa en la mateixa forma dels bolquers, més amples a la part inferior que a la superior. A més, està fabricat amb materials 100 % reciclables que mantenen alhora la seguretat i la higiene del producte. D’altra banda, el seu disseny atractiu permet reutilitzar-lo per guardar-hi altres objectes.

L’FBG va posar en contacte l’equip de Disseny de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona amb l’empresa Essity amb la finalitat de promoure la seva participació en University Challenge.

Més informació a la web de la UB