La UB produeix solució hidroalcohòlica a gran escala per als centres sanitaris

La Universitat de Barcelona, a través del seu Centre de Recerca i Producció de Medicaments Experimentals, Farmatec UB, se suma a la campanya contra el COVID-19 produint i envasant, a les seves instal·lacions, solució hidroalcohòlica per higienitzar les mans, segons la fórmula recomanada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

La producció mitjana és de 300 litres al dia en lots de 50 litres, que inclou fabricació, ompliment o condicionament primari, etiquetatge i condicionament secundari. Actualment s’estan subministrant 1.500 litres de solució a la setmana.

D’ençà que es va engegar aquesta iniciativa, el 26 de març, ja s’han lliurat 1.337,5 litres dels 5.000 que n’ha demanat l’Hospital Clínic, el primer centre que ha fet la sol·licitud, i que és qui proporciona les matèries primeres i els envasos necessaris per fabricar el producte.

La producció l’estan duent a terme 22 voluntaris, membres del professorat, del personal d’administració i serveis, i investigadors de la Fundació Bosch i Gimpera. Els treballs es desenvolupen a les unitats de Farmatec UB, al Campus de Bellvitge, i al Servei de Desenvolupament del Medicament (SDM), ubicat a la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, sota la direcció científica del catedràtic Josep M. Suñé Negre.

Més informació a la web de la UB