Actualitat

La UB participa en dos projectes finançats per l’EIT Health per respondre a la COVID-19

L’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia en Salut (EIT Health) ha anunciat la resolució d’una convocatòria extraordinària de projectes d’innovació per respondre a la pandèmia de COVID-19. Les iniciatives escollides en aquesta convocatòria presenten solucions innovadores per donar resposta immediata a alguns dels reptes que estan abordant actualment els sistemes sanitaris i la societat. La Fundació Bosch i Gimpera gestiona dos dels quinze projectes seleccionats a escala europea.

La UB participa en el projecte CAR3D a través del Grup Barcelona de…, format per professorat del grau de Disseny de la Facultat de Belles Arts. Els investigadors treballaran en el disseny, el desenvolupament i la validació de màscares reutilitzables i protectors facials que compleixin les especificacions de la Unió Europea amb la finalitat que estiguin disponibles per ser reproduïts a tot Europa. Els EPI creats a través del projecte no tindran cap patent, de manera que els fabricants locals puguin produir lliurement aquest tipus de material d’alta qualitat. L’objectiu és fer servir tecnologies com la impressió 3D per millorar la capacitat d’Europa en la fabricació additiva de material sanitari necessari en la gestió de pandèmies. En el projecte, que lidera l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, també hi participen l’empresa BCN 3D, especialitzada en la fabricació d’impressores 3D, Centre Tecnològic CIM UPC i la Fundació Sant Joan de Déu.

Així mateix, investigadors del Departament de Biomedicina de la UB, juntament amb l’ISGlobal, participen en CoViproteHCt, un projecte coordinat per la Universitat Tècnica de Munic (TUM) per desenvolupar i validar assajos que permetin identificar personal sanitari que hagi desenvolupat resposta immunitària al SARS-CoV-2.