La UB genera un impacte econòmic total en l’economia europea de 6,42 euros per cada euro rebut

El divendres 1 de desembre es va presentar a Brussel·les la segona edició de l’informe La contribució econòmica de les universitats de la LERU, elaborat amb dades del 2016 per la consultora independent BiGGAR Economics a petició de la Lliga d’Universitats Europees de Recerca (LERU), que agrupa les vint-i-tres universitats més intensives en recerca del continent, entre les quals hi ha la Universitat de Barcelona (UB).

Segons aquest estudi, el pes de la UB en l’àmbit espanyol es xifra en 2.300 milions d’euros atenent al valor afegit brut* (VAB), enfront els 1.700 milions d’euros de l’informe publicat el 2015 (a partir de les dades corresponents a l’exercici del 2014). És a dir, la contribució de la UB a l’economia espanyola, entre el 2014 i el 2016, ha augmentat en 600 milions d’euros en termes de VAB. En relació amb els llocs de treball, l’impacte en l’economia espanyola ha passat de 26.540 llocs de treball el 2014 a 39.300 el 2016, amb un augment de 12.760 llocs de treball. D’altra banda, basant-se en l’estudi que es va dur a terme per a la UB el 2015, es pot afirmar que aproximadament tres quartes parts dels impactes de la UB es concentren en l’economia catalana.

Si tenim en compte l’aportació per cada euro rebut, el 2016 la UB va generar un impacte en l’economia europea de 6,42 euros en el VAB per cada euro rebut, i es van crear 5,23 llocs de treball per cada persona contractada directament per la Universitat. Així doncs, «la UB ha incrementat en 1,45 euros el seu impacte econòmic, en termes de VAB, respecte a l’informe del 2015», afirma el rector de la UB, Joan Elias. «Això confirma el que s’ha vist en altres informes recents —com l’Informe presentat per l’ACUP—, que posen en relleu l’impacte positiu i la transferència a la societat de la inversió a la universitat, tant en termes econòmics com d’ocupabilitat», remarca.

Més informació a la web de la UB